English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

نتانیاهو: حمله‌کنندگان فلسطینی حیوان‌اند

آذوح: نخست‌وزیر اسرائیل در کنفرانس خبری بعد از حمله به کنیسه یهودیان در بیت‌المقدس، دستور تخریب خانه‌های حمله‌کنندگان را صادر کرد. یک گروه تندروی فلسطینی مسئولیت حمله را پذیرفت. تنش در اسرائیل شدت گرفته است.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، فلسطینی‌هایی را که با حمله به یک کنیسه چهار روحانی یهودی را به قتل رساندند "حیوان" خواند.

روز سه‌شنبه (۱۸ نوامبر) ۲ فلسطینی مجهز به تبر، چاقو و کلت کمری به یک عبادت‌گاه یهودیان در منطقه‌ی محافظه‌کار و مذهبی بیت‌المقدس حمله کرده و چهار تن را کشتند و دست‌کم هشت نفر دیگر و از جمله دو مامور پلیس را مجروح کردند. این دو مرد فلسطینی در نهایت به دست نیروهای پلیس اسرائیل کشته شدند.

سخنگوی پلیس بیت‌المقدس به خبرگزاری آلمان گفت که ۳ تن از کشته‌شدگان آمریکایی و یک تن دیگر بریتانیایی بودند. یکی از ماموران پلیس زخمی نیز ساعاتی بعد در بیمارستان جان سپرد.

حمله‌ی خونین روز سه‌شنبه خشونت در اسرائیل را، که از چند هفته‌ی پیش آغاز شده، جدی‌تر کرد. نتانیاهو در کنفرانس خبری بعد از این حمله اعلام کرد که دستور داده خانه‌های حمله‌کنندگان را تخریب کنند.

به دستور نخست‌وزیر اسرائیل حضور ماموران امنیتی و نیروهای پلیس در سطح شهر نیز بیشتر خواهد شد و تدابیر امنیتی جدی‌تری برای اماکن مذهبی اتخاذ خواهد شد.

نتانیاهو در کنفرانس خبری گفت:«این نبردی برای اورشلیم است، پایتخت ابدی ما یهودیان. ما باید متحد شویم، در کنار یکدیگر بایستیم و از اورشلیم حفاظت کنیم.»

یگ گروه تندروی فلسطینی مسئولیت حمله را قبول کرد

گروه تندروی "جبهه‌ی مردمی برای آزادی فلسطین" ضمن قبول مسئولیت این حمله، اعلام کرد دو عضو این گروه به اسامی ابوجمال و قسین این حمله را اجرا کردند.

بیشتر بخوانید: مروان برغزتی از زندان فلسطینیان را به قیام علیه اسرائیل فراخواند

در بیانیه‌ای که از سوی این گروه تندرو منتشر شد، "شجاعت" این دو تن ستایش شده و از آن‌ها با لفظ "شهید" یاد شده است.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، در بیانیه‌ای این حمله را محکوم کرد و از فلسطینیان خواست تا از چنین اقداماتی دست بردارند.

با این‌حال محمود عباس در بیانیه‌ی پیشین خود دولت اسرائیل و اقدامات خشونت‌بارش را مسئول اصلی این حملات تروریستی دانست و تاکید کرد سال‌ها برخورد خشن و حذفی اسرائیل موجب شده خشم فلسطینیان به جوش آید و چنین فجایعی رقم خورد. نتانیاهو نیز در پاسخ، محمود عباس و حماس را مسئول سوق دادن فلسطینی‌ها به حملات تروریستی دانست.

تخریب خانه‌‌های حمله‌کنندگان

نتانیاهو درحالی دستور تخریب خانه‌های دو مرد حمله‌کننده‌ی فلسطینی را صادر کرد که همزمان روز چهارشنبه (۱۹ نوامبر) نیروهای امنیتی خانه‌عبدالرحمان شعلودی، جوان ۲۱ ساله‌ای را که ماه گذشته با حمله به یک ایستگاه قطار دو اسرائیلی را به قتل رساند، منفجر کردند.

شعلودی بعد از حمله در حال فرار به ضرب گلوله‌ی پلیس کشته شد.

ارتش اسرائیل سال‌ها خانه‌های مخالفان و حمله‌کنندگان را تخریب می‌کرد. این اقدام در اثر اعتراض‌های بین‌المللی در سال ۲۰۰۵ متوقف شد. اما با شدت گرفتن تنش‌ها در بیت‌المقدس در ماه‌های گذشته بار دیگر از سر گرفته شد.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter