English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

آمانو: حکومت اسلامی درباره‌ی تحقیقات بمب هسته‌ای توضیح نمی‌دهد

آذوح: حکومت اسلامی ایران بار دیگر از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به عدم همکاری در تحقيقات احتمالی درباره‌ی ساخت بمب هسته‌ای متهم گردید.

یوکیو آمانو در نشست فصلی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی گفته که حکومت ایران توضیحات لازم درباره‌ی برنامه‌ای هسته‌ایش ارائه نمی‌دهد.

نشست بیست‌و پنجمین اعضای شورای حکام پیش از ظهر امروز پنجشنبه در مقر آژانس در وین با شرکت کشورهای عضو آژانس آغاز بکار کرد.

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در این نشست خطاب به مقامات ایران اظهار داشت: "من از آنها می‌خواهم تا دسترسی به تمام اطلاعات، اسناد، سایت‌ها، افراد و مواد را در موعد مناسب فراهم کند."

اواخر مهرماه امسال نیز یوکیو آمانو در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرده بود که تضمین معتبری در فعالیت‌های هسته‌ای ایران وجود ندارد و روند بازرسی از تأسیسات هسته‌ای حکومت اسلامی ایران "کُند" می‌باشد.

درخواست آمانو از ایران در حالی است که رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تاکید کرده که کشور متبوعش با بازرسی ویژه از سایت‌های هسته‌ای خود موافقت نخواهد کرد.

علی‌اکبر صالحی دیشب در گفتگو با یک برنامه تلویزیونی در تهران خاطرنشان کرد که در صورت نهایی شدن، "روسیه در ایران سوخت اتمی تولید می‌کند".

آمانو امروز در وین، تصریح کرد: ايران در چند مورد برای برآورده شدن درخواست آژانس همکاری نکرده است.

آزمايش چاشنی هسته‌ای از جمله مواردی است که آژانس از ايران درخواست‌کرده اسناد و مدارک بيشتری در مورد آن ارائه کند.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش روز ۱۶ آبان خود با اشاره به درخواست شورای امنیت سازمان ملل و شورای حکام آژانس از ایران برای اجرای پروتکل الحاقی گفته بود که حکومت اسلامی ایران از اجرای این پروتکل که امکان بازرسی‌های سرزده از تأسیسات اتمی ایران را فراهم می‌کند سر باز زده است.

گزارش کمیته‌ی همکاری‌های فنی، اجرای پادمان در کره‌ی شمالی، ایران و سوریه از دیگر موضوعات نشست دو روزه‌ی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواهد بود.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter