English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

احمد جنتی از مجلس به خاطر عدم رای اعتماد به وزیر علوم تشکر کرد

آذوح: احمد جنتی امام جمعه موقت تهران از رای عدم اعتماد مجلس ایران به وزرای پیشنهادی علوم به خاطر "ارتباط با فتنه" تشکر کرده و خطاب به مذاکره کنندگان هسته‌ای هم گفته است که "مواظب باشید و ذلت نپذیرید."

آقای جنتی با اشاره به عدم رای اعتماد مجلس به وزیران پیشنهادی رئیس جمهوری، گفته است که آنها "امتحان خود را پس داده‌اند و همه فهمیده‌اند که آنها عمال بیگانه هستند و دیگران نیز برای آنها سوت و کف زدند و آفرین گفتند، آیا سزاوار است که این پست‌ها دست آنها بیفتد؟"

امام جمعه موقت تهران خطاب به حسن روحانی رئیس جمهور گفته که "آیا مقام بالایی که اینها را معرفی می کند خودش اینگونه فکر می کند؟ در صورتی که چنین است در فکر خود تجدید نظر کند."

نمایندگان مجلس ایران از تابستان سال گذشته با چهار وزیر پیشنهادی حسن روحانی در یک سال و نیم اخیر مخالفت کرده اند، سه نفر آنها (جعفر میلی منفرد، محمود نیلی احمدآبادی و فخرالدین احمدی دانش آشتیانی) نتوانستند از مجلس رای اعتماد بگیرند و رضا فرجی دانا نیز بعد از نه ماه با استیضاح مجلس از کار برکنار شد. اکنون محمد فرهادی پنجمین فردی است که از سوی آقای روحانی برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مجلس معرفی شده است و قرار است چهارشنبه آینده صلاحیت وی در مجلس بررسی شود.

    نمی دانم در مورد موضوع هسته ای چه بگویم، چون نمی دانم چیست و چه خبر است؟ برخی از مسایل آن گفته می شود و برخی نیز گفته نمی شود که شاید صلاح نیست که گفته شود. به همین دلیل نمی توانم بگویم و همه مسایل اینگونه نیست که بتوان بیان کرد

احمد جنتی امام جمعه موقت تهران

نمایندگان مجلس می‌گویند افرادی که آقای روحانی برای تصدی سمت وزارت علوم معرفی کرده همگی به جناح موسوم به اصلاح طلب در جمهوری اسلامی گرایش داشته یا در جریان اعتراضات به نتیجه اعلام شده انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری، موضع خصمانه‌ای نسبت به معترضان اتخاذ نکرده‌اند.

آقای جنتی گفته است: "چرا می‌خواهند این افراد را معرفی کنند، اگر رئیس جمهور این طور فکر می‌کند باید در افکار خود تجدیدنظر کند و اگر مشاوران وی این طور فکر می‌کنند باید آنها را کنار بگذارد."

آقای جنتی در خطبه‌های نماز جمعه ضمن توصیه به این که "افراد افراطی را جذب نکنید" گفته است که "بچه مسلمان با تفکر بسیجی را طرد نکنید. اینها باید کارها را در دست بگیرند تا فساد و خیانت نکنند."

"ذلت نپذیرید"

امام جمعه موقت تهران همچنین در خطبه های نماز جمعه به مذاکره کنندگان هسته‌ای هشدار داده که "مواظب باشید و ذلت نپذیرید."

آقای جنتی گفته که "نمی دانم در مورد موضوع هسته‌ای چه بگویم، چون نمی دانم چیست و چه خبر است؟ برخی از مسایل آن گفته می‌شود و برخی نیز گفته نمی‌شود که شاید صلاح نیست که گفته شود. به همین دلیل نمی‌توانم بگویم و همه مسایل اینگونه نیست که بتوان بیان کرد."

با این مقدمه آقای جنتی خطاب به مذاکره کنندگان هسته‌ای ایران که اکنون در وین پایتخت اتریش مشغول آخرین دور مذاکرات با گروه ۵+۱ هستند گفته است که "از آمریکا هیچ هراسی نداشته باشید."

آقای جنتی در عین حال ضمن تاکید بر ایستادگی مذاکره کنندگان هسته‌ای گفته که "بدانید که اگر در این مسیر به خدا توکل کنید او کمک‌تان می‌کند به علاوه رهبر معظم انقلاب هم پشتیبان شما خواهد بود."

مخالفان برنامه هسته‌ای ایران می‌گویند که این کشور در پوشش این فعالیت‌ها در پی دست یافتن به تسلیحات اتمی است، ولی ایران چنین اتهامی را رد می‌کند.

کشورهای غربی برای محدود کردن فعالیت‌های ایران در این زمینه، تحریم‌هایی را وضع کرده‌اند و لغو این تحریم‌ها یکی از محورهای مذاکرات کنونی ایران و گروه ۱+۵ است.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter