English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

کارشنکنی و جلوگیری از ادامه درمان حسین رونقی ملکی

آذوح: بنا به گزارش منابع حقوق بشری، حسین رونقی ملکی وبلاگ‌نویس زندانی که باید برای ادامه درمان خود مورد عمل جراحی مجدد قرار گیرد، همچنان در زندان به سر برده و از اعزام وی به بیمارستان خودداری می‌شود.

به گزارش رهانا، این وبلاگ‌نویس و فعال حقوق بشر در طی چند ماه گذشته با بیماری کلیوی در زندان به سر برد و دچار وضعیت حاد جسمی بود. مسئولین قضایی و نهادهای امنیتی که اجازه مرخصی استعلاجی به این وبلاگ نویس را نمی دادند با تاخیری چهار ماه وی را به بیمارستان منتقل کردند.

بر اساس این گزارش، تاخیر چهار ماهه در اعزام وی به بیمارستان در حالی که وی در وضعیت اورژانسی به سر می‌برد منجر به وخامت حال وی و آسیب به کیسه صفرای وی شد.

همچنین در حالی که پزشکان بیمارستان تاکید داشتند که بعد از عمل باید تحت مراقبت پزشکی باشد و از مرخصی استفاده کند نهادهای امنیتی از جمله اطلاعات سپاه وی را به سرعت به زندان اوین بازگرداند و حتا اجازه داشتن داروهای وی در زندان را ندادند.

بنابر اعلام پزشکان متخصص وی طی هفته‌های گذشته برای عمل مجدد بار دیگر نیاز به اعزام به بیمارستان و عمل جراحی مجددد داشت که در اقدامی غیرقانونی و غیرانسانی از اعزام مجدد وی جلوگیری شده است.

همچنین در ادامه این گزارش آمده است روز جاری برای سومین هفته متوالی با کارشنکنی نهادهای امنیتی و مسئولین قضایی به ویژه قاضی پرونده از اعزام این وبلاگ‌نویس به بیمارستان خودداری شده است. مسئولین دلیل مشخصی برای این اقدام خود عنوان نمی‌کنند.

خانواده حسین رونقی که در طی هفته‌های گذشته بارها از تبریز به تهران آمده‌اند باز هم با این اقدام غیرقانونی مواجه شده و همچنان در انتظار اعزام فرزندشان به بیمارستان و درمان وی به سر می‌برند.

لازم به ذکر است که حسین رونقی ملکی در تاریخ ۲۲ آذر ماه ۱۳۸۸ بازداشت و حدود ۱۰ ماه در سلول های انفرادی بند ۲ الف زندان اوین به سر برد. وی در دادگاه بدوی به ۱۵ سال زندان محکوم شده که این حکم عینا در دادگاه تجدید نظر به تایید رسید. وی هم اکنون در بند ۲ الف زندان اوین به سر می‌برد.

جرس

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter