English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

دیدار نمایندگان "اتحاد آذربایجان جنوبی" با 3 عضو پارلمان اروپا+ تصاویر

آذوح: روز دوشنبه 10 آذر 1393 نمایندگانی از پارلمان اروپا ضمن شرکت در جلساتی که با نمایندگان "اتحاد آذربایجان جنوبی" ترتیب داده شده بود تاکید کردند از تمامی توان خود برای رساندن خواستهای ملت ترک آذربایجان به مجامع بین المللی استفاده خواهند نمود.

به گزارش آذوح پروفسور "کلاوس بوچنر Klaus BUCHNER"(عضو کمیسیون ویژه ی ایران، کمیسیون حقوق بشر و کمیسیون سیاست خارجی پارلمان اروپا)، آقای "توننه کلام Tunne KELAM"(عضو کمیته ی سیاست خارجی و کمیته ی دفاع پارلمان اروپا) و خانم "کورنلیا ارنست Cornelia ERNST"(نائب رئیس کمیسون ویژه ی ایران، عضو کمیته ی صنعت و کمیته ی عدالت پارلمان اروپا) در دیدارهای جداگانه ای با نمایندگان "اتحاد آذربایجان جنوبی" شرکت نمودند.

 

 

در این گفتگوها اصلی ترین موارد به وضعیت زندانیان سیاسی آذربایجان جنوبی، وعده های رئیس دولت جدید ایران در خصوص آذربایجان جنوبی و موضوع اورموگولو اختصاص یافت. اعضای پارلمان اروپا با بیان نظرات، تحلیلها و پیشنهادات خود ضمن تقدیر از فعالین سیاسی آذربایجان جنوبی به دلیل فداکاریهای خود در راه احقاق حقوق ملی خویش، ایران را یکی از اصلی ترین معضلات سیاسی خاورمیانه عنوان کرده و به تشریح عملکرد کمیسیون ویژه ی ایران و برنامه های آتی آن پرداختند.

ایشان ضمن تاکید بر لزوم ادامه ی همکاریها در خصوص آذربایجان جنوبی و بیشتر شدن فعالیتها، بیان داشتند تمامی توان خود را برای فراهم کردن هرچه بیشتر موقعیت جهت رشد چنین مباحثی در پارلمان اروپا به کار خواهند گرفت.

آقایان "بوچنر و کلام" و خانم "ارنست" با دریافت آخرین گزارشات و اخبار از وضعیت زندانیان سیاسی آذربایجان جنوبی، مشکلات اقتصادی و چگونگی برخورد رژیم ایران با سرمایه های صنعتی آذربایجان اظهار داشتند که تاکنون متاسفانه نسبت به وضعیت ملتهای غیرفارس در ایران بی توجهی بسیاری صورت گرفته و این مسائل از دید پارلمان اروپا پنهان مانده است.

 

 

اما وقت بیشتر این دیدارها به موضوع حیاتی آذربایجان و وضعیت اورموگولو اختصاص یافت و به دلیل عضویت و نائب رئیسی کمیته های مربوطه، سوالات بسیاری در این خصوص مطرح گردید.

دلایل خشک شدن اورموگولو و رابطه ی جدی آن با سیاستهای اتمی ایران در آذربایجان جنوبی و عواقب این فاجعه از جمله ی مباحثی هستند که در این بخش مورد گفتگو قرار گرفت و نمایندگان "اتحاد آذربایجان جنوبی(آذوح – گادپ)" با ارائه ی تازه ترین اسناد، مدارک، تصاویر و... بر ضرورت توجه فوری در این خصوص تاکید کردند.

گفتگوها در خصوص اورموگولو زمینه را برای دیدار با چندین سازمان بین المللی محیط زیست و نیز مسئولین سیاست خارجی اتحادیه اروپا فراهم آورد که گزارش تکمیلی متعاقبا ارسال خواهد گردید.

 

 

گفتنی است آقای امیر مردانی(سخنگوی جنبش دانشجویی آذربایجان- آذوح) و خانم آیدا بیلگین(فعال حقوق زنان آذربایجان جنوبی) در این دیدارها شرکت داشتند.

لازم به ذکر است گزارش فعالیتهای "اتحاد آذربایجان جنوبی" را می توانید از لینک زیر مطالعه نمایید:

http://azoh.org/index.php/2013-12-26-02-44-14/5416-%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%B4%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D9%81%D8%B9%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%AA%D8%AD%D8%A7%D8%AF-%D8%A2%D8%B0%D8%B1%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D9%86-%D8%AC%D9%86%D9%88%D8%A8%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D9%88-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%DA%AF%D8%B0%D8%B4%D8%AA%D9%87.html

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter