English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

گام مهم ترکیه در جهت تبدیل شدن به یک پایگاه گاز طبیعی

آذوح: ترکیه در جهت تبدیل شدن به پایگاه گاز طبیعی گام بسیار مهمی را برداشت.پروژه خط لوله گاز طبیعی نابوکو که گاز طبیعی منطقه خزر و قفقاز را از طریق ترکیه به اروپا حمل خواهد کرد، در سال ۲۰۱۳ فعالیت خود را آغاز خواهد نمود.در روند نابوکو که با امضای قرارداد بین حکومتها در ۱۳ ژوئیه سال ۲۰۰۹ آغاز گردیده، گام بسیار مهم دیگری برداشته شد.

قرارداد حمایتی پروژه نابوکو در شهر کایسری ترکیه به امضا رسید.با این قرارداد در زمینه اجرای پروژه و منابع مالی آن، مرحله بسیار مهمی طی گردید.از طریق امضای این قرارداد که طی مراسمی به امضا رسید، توافق در جهت به پایان رساندن پروژه از اعتبار بیشتری برخوردار گردید.

این خط لوله با ۳ هزار و ۹۰۰ کیلومتر طول، از ترکیه آغاز و با عبور ازشهرهای بلغارستان، رومانی و مجارستان به اطریش،که کشور ترمینال این خطوط می باشد، خواهد رسید.

تانر ییلدیز وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه گفت: ترکیه به عنوان بخشی از راه حل مساله امنیت عرضه گاز طبیعی به کشورهای عضو اتحادیه اروپا، هر چه که در توان دارد، بجای خواهد آورد.ورنر آولی رئیس هیات اجرایی پروژه نیز بر اهمیت مرحله ای که در آن قرار دارند، تاکید کرد.

آولی گفت: در حصول به نتیجه به مرحله تصمیم گیری رسیدیم. در چارچوب پروژه خط لوله، از نقطه نظر تولید کنندگان و مصرف کنندگان، در مرحله بسیار مهمی قرار داریم. تصمیم مربوط به سرمایه گذاری نهایی بسیار مهم بود. بدون وجود سرمایه گذاران ما نمی توانستیم به این امر تحقق بخشیم.

با اتمام این پروژه، خطوط لوله آسیای میانه و خاورمیانه به یکدیگر متصل خواهد شد.

تی آر تی

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter