English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

"شمشیربازی" آمریکا و فرانسه در قبال برنامه‌ی هسته‌ای ایران

آذوح: فرانسه مواضع سخت خود علیه برنامه‌ی هسته‌ای حکومت اسلامی ایران را همچنان حفظ کرده است.

در آستانه‌ی دوره تازه‌ی مذاکرات اتمی گروه ١+٥ با ایران، گزارش‌ها حاکی از اختلاف‌نظر فرانسه درباره‌ی تأسیسات هسته‌ای آب سنگین اراک می‌باشد.

فرانسه در مذاکرات اوایل ماه جاری در پشت‌پرده با آمریکا اختلاف پیدا کرده و مواضع نسبناً سختی در قبال ابعاد برنامه‌ی هسته‌ای ایران اتخاذ کرده بود.

امروز رسانه‌های حکومتی در ایران به نقل از خبرگزاری فراسنه به این موضوع پرداخته و در همین زمینه فارس گزارش داد که آمریکا و فرانسه در مجامع عمومی سعی دارند خود را بهترین کشورها در مسیر حصول توافق تاریخی هسته‌ای با ایران نشان دهند اما پشت درهای بسته به سختی سرخوردگی خود را پنهان می‌کنند.

این خبرگزاری، اختلاف شدید دو کشور بزرگ در مذاکرات جاری را همچون مسابقه "شمشیربازی" توصیف نموده که حتی نسبت به اتخاذ مواضع یکدیگر نگران هستند.

نگرانی فرانسه آنچنان که گزارش شده از راه‌اندازی نهايی رآکتور آب سنگين اراک و تعداد سانتریفیوژها می‌باشد که این امر حکومت اسلامی ایران را به ساخت بمب اتمی پلوتونیوم نزدیک‌تر می‌کند.

بر اساس اين گزارش به نقل از دیپلمات‌های غربی که به نام‌شان اشاره نشده، پاريس خواستار افزايش فشارها بر تهران است تا حکومت اسلامی بازرسی‌های دقيق‌تر آژانس بين‌المللی انرژی اتمی از تأسيسات هسته‌ای خود را بپذيرد.

سال گذشته، رئیس جمهوری فرانسه در دیدار با نخست وزیر اسرائیل اعلام کرد که توقف غنی سازی ۲۰ درصدی اورانيوم، کنترل بين‌المللی بر تمامی تأسيسات هسته‌ای ايران، کاهش ذخاير اورانيوم غنی‌شده و توقف فعاليت تأسيسات آب سنگين اراک چهارشرط دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران است.

روز بیست و ششم آذرماه جاری دور تازه مذاکرات هسته‌ای ایران و شش کشور آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان برگزار می‌شود که این اولین دور از مذاکرات هسته‌ای، پس از تمدید هفت ماهه گفت‌وگوها است.

مذاکرات ١+٥ با ایران در سوم آذرماه امسال تا ۱۰ تيرماه سال ۱۳۹۴ تمديد شد.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter