English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

پارلمان پرتغال خواستار به رسمیت شناختن كشور فلسطین شد

آذوح: پارلمان پرتغال با آرای نمایندگان اکثریت و بخشی از اپوزیسیون، روز جمعه ۱۲ دسامبر، از دولت این کشور خواست تا کشور مستقل فلسطین را به رسیمت بشناسد.

در لایحه‌ای که راست گرایان میانه و حزب سوسیالیست، بزرگ‌ترین حزب اپوزیسیون تهیه کرده‌اند، پیشنهاد شده است تا «فلسطین به عنوان کشوری مستقل و دارای حاکمیت ملی با هماهنگی با اتحادیه اروپا به رسیمت شناخته شود.»

نمایندگان پارلمان پرتغال همچنین از دولت خواستند، به «تشویق برای گفت‌و‌گو و زندگی مسالمت آمیز میان دو کشور دموکرات اسرائیل و فلسطین» ادامه دهد. آن‌ها تاکید کردند: «این تنها مذاکرات است که می‌تواند ضامن امنیت و صلح در این منطقه باشد.»

روی ماشیت وزیر امور خارجه بریتانیا به نمایندگان پارلمان گفت: «دولت زمان مناسب» را برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین انتخاب خواهد کرد.

او افزود: «دولت پرتغال با درخواست پارلمان همراهی می‌کند و زمان مناسب را برای به رسیمت شناختن کشور فلسطین انتخاب خواهد کرد، تا اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها به صورتی دائم و به روشی مسالمت آمیز با یکدیگر همزیستی کنند.»

مصوبه پارلمان پرتغال در چارچوب تحرک فراگیر در اروپا صورت می‌گیرد که با به رسمیت شناختن کشور فلسطین از سوی دولت سوئد آغاز شد.

پارلمان‌های ایرلند، بریتانیا، اسپانیا و فرانسه، تا کنون خواستار به رسیمت شناختن کشور مستقل فلسطین شدند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter