English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

هیئت‌های ایرانی و آمریکایی دوشنبه دیدار می‌کنند

آذوح: هیئت‌های مذاکره کننده ایران و آمریکا، دوشنبه ۱۵ دسامبر در چارچوب گفت‌و‌گوهای هسته‌ای تهران و گروه ۱+۵، در ژنو دیدار و گفت‌و‌گو خواهند کرد.

به گزارش منابع خبری ایران، هیئت مذاکره کننده هسته‌ای این کشور به سرپرستی سید عباس عراقچی برای مذاکره با ۱+۵ بامداد دوشنبه راهی ژنو می‌شود.

دور جدید مذاکرات تهران و ۱+۵ از روز دوشنبه تا چهارشنبه هفته جاری در حالی در ژنو برگزار می‌شود که محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و کا‌ترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در آن حضور ندارند.

براساس اعلام مقامات دو طرف گفت‌و‌گوهای دو جانبه ایران و آمریکا نیز از دوشنبه آغاز و در روز سه‌شنبه نیز ادامه پیدا می‌کند.

همچنین هیئت مذاکره کننده ایران با نماینده فرانسه در گروه ۱+۵‌ نیز احتمالا روز سه‌شنبه دیدار می‌کنند. رایزنی‌های ایران و ۱+۵‌ در روز چهارشنبه نیز برای جمع‌بندی گفت‌وگو‌ها و تبادل نظر میان طرف‌ها ادامه خواهد یافت. وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا سرپرستی هیئت مذاکره کننده آمریکا در گفت‌و‌گوهای دو روزه دو جانبه با هیئت ایرانی را بر عهده خواهد داشت.

اولین دور گفت‌و‌گوهای دو جانبه ایران و آمریکا در سطح معاونان وزیر خارجه ظهر روز دوشنبه انجام می‌شود. این رایزنی‌ها در حالی صورت می‌گیرد که بر اساس توافق دو طرف در آخرین دور گفت‌و‌گو در وین قرار شد کار‌شناسان و معاونان ایران و ۱+۵ در ماه دسامبر برای ادامه بررسی‌ها در سطح سیاسی، فنی و کار‌شناسی با یکدیگر ملاقات کنند.

مذاکرات ایران و ۱+۵‌ بر سر رسیدن به یک توافق جامعه پس از یک سال تلاش بدون رسیدن به این هدف پایان یافت اما مذاکرات برای یک دوره هفت ماه تمدید شد. با این حال دو طرف سعی دارند گفت‌و‌گو‌ها را در گام اول برای رسیدن به یک توافق کلی در سه تا چهار ماه آینده به نتیجه برسانند.

غرب که ایران را متهم به تلاش برای دستیابی به جنگ‌افزار هسته‌ای می‌کند، علیه این کشور تحریم‌های سختی آغاز کرده است. در مقابل ایران بر صلح آمیز بودن برنامه اتمی خود اصرار دارد.

آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه و چین، پنج کشور عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد به علاوه آلمان، گروه ۱+۵ را تشکیل می‌دهند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter