English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

آلمان حساب برخی از فعالان اقتصادی ایران را مسدود کرد

آذوح: اسد الله عسگراولادی رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین از مسدود شدن حساب‌های برخی ازفعالان اقتصادی ایرانی در آلمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عسگراولادی در جلسه یکشنبه ۱۴ دسامبر هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران با اشاره به افزایش میزان صادرات غیرنفتی طی هشت ماهه ابتدای سال جاری، گفت: «میزان صادرات غیرنفتی در هشت ماهه سال گذشته با ۵۳ میلیون تن کالا، ۲۸ میلیارد دلار بود در حالی که این رقم در هشت ماهه ابتدای سال‌جاری با ۶۳ میلیون تن کالا به ۳۳ میلیارد دلار رسیده است.»

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین، افزود: «متاسفانه غربی‌ها همچنان به بداخلاقی‌های خود در قبال ایران ادامه می‌دهند ولی علی رغم اینکه این بداخلاقی‌ها وجود دارد، صادرات رونق داشته است و به مرز ۵۰ میلیارد دلار نزدیک خواهد شد.»

وی با بیان اینکه اگر چه این تحریم‌ها بر اقتصاد ایران اثرگذار بود و نبود آن‌ها می‌توانست صادرات غیرنفتی را رونق بیشتری ببخشد، تصریح کرد: «بداخلاقی‌های غرب، آن‌ها را همپای ایران متضرر کرده است.»

تحریم‌ها از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد و غرب به منظور مقابله با برنامه اتمی ایران وضع شده است. غرب برنامه اتمی ایران را غیر شفاف و در مسیر دستیابی به جنگ افزارهای هسته‌ای می‌دادند. ایران اما بر صلح آمیز بودن بردنامه هسته‌ای خود تاکید دارد. هم اکنون مذاکراتی به منظور توافق هسته‌ای با ایران که به پایان دادن به تحریم‌های اعمال شده علیه این کشور می‌انجامد، در جریان است.

عسگراولادی از مسدود کردن حساب‌های برخی فعالان اقتصادی ایران از سوی کشورهای اروپایی خبر داد و خاطرنشان کرد: «در هفته‌های اخیر حساب برخی فعالان اقتصادی در اروپا و به خصوص آلمان مسدود شده است که امیدواریم این روند متوقف شود.»

پس از آغاز اجرای تحریم‌ها در چهار سال اخیر، حساب بسیاری از شهروندان ایرانی در کشورهای مختلف مسدود شد.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter