English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

وعده های زنگ زده روی ریل قطار اردبیل/ “خواب شیرین” یک پروژه ۱۱ ساله

آذوح: احداث راه آهن اردبیل – میانه که همواره در ردیف پروژه های کلان این استان بوده، پس از ۱۱ سال برخلاف اظهارات مدیران قبلی پیشرفت مطلوبی نداشته و بیشتر از اجرائیات درگیر وعده های زنگ زده است.

به گزارش خبرنگار مهر، بیش از ۱۱ سال از اولین کلنگی که بر زمین زده شد تا خبر خوش آغاز ساخت راه آهن را در گوش شهروندان استان نوپای اردبیل زمزمه کند، سپری شده است.

سال هایی که با حضور استانداران و مدیران مختلف پیچ و تاب متعددی بر مسیر عبور ریل قطار این استان حک کرد و هنوز هم پروژه راه آهن اردبیل از وعده های متعدد بی امان نبوده و این روزها به خواب زمستانی فرو رفته است.

در ابتدای این پروژه هر چند پروسه زمان بر تکمیل آن دور از ذهن نبود اما به ذهن کسی خطور نمی کرد که ساخت یک راه آهن این همه سال به درازا بکشد. آن هم درست در وضعیتی که اردبیل به دلیل شرایط خاص نیاز مبرم به راه ریلی داشته و دارد.

ویژگی های اقتصادی و اجتماعی، واقع شدن در محاصره گردنه های برف گیر، محدودیت های فعالیت دو فرودگاه اردبیل و پارس آباد و… فکر احداث راه آهن را در ذهن مدیران وقت تداعی کرد تا در واقع این استان از بن بست خارج شود و بتواند دروازه های فراخ تری برای مراودات داخلی و خارجی خود بگشاید.

در آن مقطع تبدیل اردبیل به دروازه تجارت خارجی کشور از مرزهای شمالی مطرح شد و استناد کارشناسان سابقه دیرینه این منطقه در تجارت خارجی بود که تا مدت ها به اردبیل لقب دروازه روسیه داده بودند. اما این پروژه پر آب و تاب هنوز به ثمر ننشسته است. شهروندان مسئولان را مقصر می دانند و مسئولان گریزی به اعتبارات زده و حساس بودن اجراییات این پروژه را دلایل تاخیر عنوان می کنند.

در این میان بودند مسئولانی که وعده احداث راه آهن را به شکل و شمایلی که حیرت رسانه و شهروند را بر انگیزد رنگ و فرم دادند و زمانی بود که شهروندان تکمیل ۵۰ درصد از راه آهن و ۶۵ درصد از ایستگاه راه‌ آهن را نیز شنیدند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter