English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

فساد ۱۷۰۰ میلیاردی در بنیاد شهید به قوه قضائیه ارسال می‌شود

آذوح: پرونده تحقیق و تفحص از بنیاد شهید و امور ایثارگران با فساد ۱۷۰۰ میلیاردی به پایان رسیده و برای رسیدگی حقوقی به قوه قضائیه ایران ارسال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، تحقیق و تفحص از عملکرد بنیاد شهید در دوره ریاست ‌جمهوری پیشین ایران، با امضای ۸۴ نماینده در ۲۰ خرداد سال ۹۲ کلید خورد.

محورهای تحقیق و تفحص مجلس از بنیاد شهید، «اقدامات و تصمیمات خلاف قانون و خارج از اختیار از سوی ریاست بنیاد مانند انسداد پرونده ایثارگران، برداشت خلاف قانون از حساب‌های ایثارگران و سپس بازگرداندن آن پس از چند ماه به حساب‌ها، افزایش میزان شکایات در مراجع قضایی از بنیاد شهید و بی‌عدالتی در نظام پرداخت ایثارگران» است.

«عدم شفافیت مالی، وجود شائبه‌های مختلف در بخش‌های اقتصادی بنیاد و کشف اختلاس ۱۵ میلیارد تومانی» از دیگر محورهای این تحقیق و تفحص بوده است.

علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران هفته گذشته در «همایش ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد» گفت: «چه معنایی دارد که بنیاد شهید بانک یا دامداری داشته باشد؟»

بنیاد شهید و امور ایثارگران بنیادی دولتی در ایران است که مسئولیت رسیدگی به امور خانواده‌های کشته‌شدگان و آسیب‌دیدگان انقلاب ۵۷ و جنگ را بر عهده دارد و زیر نظر رهبری ایران هدایت می‌شود.

بنیاد شهید انقلاب اسلامی در ۲۲ اسفند ۱۳۵۸ بر اساس فرمان روح‌الله خمینی، رهبر پیشین ایران و با ریاست مهدی کروبی تشکیل شد.

این نهاد در ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۳ بر اساس فرمان آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران تغییر نام یافت و به بنیاد شهید و امور ایثارگران تغییر پیدا کرد.

این گزارش می‌افزاید در جریان این تحقیق و تفحص هفت ‌نفر از مدیران مرتبط با پرونده تخلف‏های مالی بنیاد شهید بازداشت شده و یکی از متخلفان «به خارج از کشور گریخت.»

این افراد با سازمان‌های اقتصادی این بنیاد از جمله «بانک دی» و «سازمان اقتصادی کوثر» و دو نهاد وابسته به این بنیاد در ارتباط بوده‌اند که «تخلف اصلی در همین رابطه مالی واقع شده است.»

بر پایه گزارش ایسکانیوز، نمایندگان مجلس با پیشروی در پرونده سر از تخلفات متعددی در آوردند که آن‌ها را برای ادامه تحقیقات مصر می کرد.»

غلام‌علی جعفرزاده، عضو هیأت ‌رئیسه کمیته تحقیق و تفحص از بنیاد شهید چند ماه پیش گفته بود: «این موضوع در گذشته بوده و حالا ما به مسائل جدیدتری رسیدیم. این مطالب جدید بحث فقط رقم نیست، داستان‌های دیگری رخ داده‌ که البته مجاز به انتشار آن نیستیم. فقط می‌توانم بگویم که ابعاد وحشتناکی دارد و هر ‌کسی‌‌ با‌ آگاهی از آن، ‌شرمنده ‌‌خانواده شهدا می‌‌شو‌د.»

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter