English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

عضو شورای اسلامی شهر تبریز: لزوم استقرار مرکز تحقیقات احیای دریاچه ارومیه در دانشگاه های آذربایجان

آذوح: وضعیت بحرانی دریاچه ارومیه، همه را نگران کرده است. حالا طرح احیای این نگین فیروزه ای به دغدغه اصلی همه دوستداران محیط زیست و نیز مسئولان کشوری و شهری تبدیل شده است.

 تا آنجا که برخی از مسئولان شهر تبریز هم در این باره احساس وظیفه کرده و به موضع گیری پرداخته اند.

به گزارش نصرنیوز،در جلسه ای که با حضور کلانتری دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه در تبریز ترتیب یافت المیرا خاماچی عضو شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به ضرورت احیای نگین فیروزه ای آذربایجان، انجام مطالعات علمی و تصمیم گیری های عملی را راهکار اصلی احیای این دریاچه اعلام کرد و با بیان اینکه مشکل دریاچه ارومیه، اکنون نه رتبه علمی و شهرت دانشگاهها بلکه مشکل مدیریت و به کارگیری تکنولوزی و تزریق بودجه های لازم است نجات دریاچه را نه یک وظیفه همگانی دانست.

رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر تبریز در این جلسه با انتقاد از استقرار دفتر پژوهش و تحقیقات نجات دریاچه ارومیه در یکی از دانشگاه های تهران تصریح کرد: در حالی که این دریاچه و تبعات خشک شدن آن دامان مردم آذربایجان و شهرها و روستاهای آن را می گیرد بنابراین انتظار می رود مرکز مطالعات و پژوهش های مربوط به این دریاچه و احیای آن نیز در یکی از دانشگاه ها و مراکز علمی آذربایجان شرقی یا آذربایجان غربی مستقر شود تا با رصد و احصاء تبعات خشک شدن و نتیجه اقدامات انجام شده، نتایج علمی حاصل از این مطالعات نیز در سریع ترین زمان ممکن عملیاتی، نظارت و اجرا شود.

 خاماچی با بیان اینکه به رغم همه شعارهای داده شده هنوز هم شاهد کاهش سطح آب دریاچه هستیم از نماینده دولت تدبیر و امید خواست تا در سال آینده با افزایش بودجه مربوط به احیای دریاچه ارومیه و تخصیص به موقع اعتبارات آن و نیز بهره گیری از نظر کارشناسان زبده داخلی و خارجی بار دیگر امید زنده شدن دریاچه را به مردم آذربایجان بازگردانند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter