English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

"دانشگاه ایرانیان" با وجود لغو مجوز آغاز به‌کار می‌کند

آذوح: "دانشگاه ایرانیان" متعلق به محمود احمدی‌نژاد از آغاز به کار "مرکز آموزش مجازی دانشگاه ایرانیان" خبرداد. مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم بار دیگر اعلام و تاکید کرد که این دانشگاه مجوزی برای فعالیت ندارد.

با وجود ابراز مخالفت مقام‌های رسمی وزارت علوم، یک نهاد آموزشی وابسته به محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور پیشین، آغاز کار خود را اعلام کرده است.

محمود احمدی‌نژاد در آخرین روزهای ریاست‌جمهوری و در آخرین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، موفق به دریافت مجوز تاسیس "دانشگاه ایرانیان" شده بود. او این مجوز را از نهادی دریافت کرد که طبق قانون رئیس جمهور ریاست آن را بر عهده دارد.

با روی کار آمدن دولت یازدهم، سید حسین حسینی، مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم، لغو مجوز "دانشگاه ایرانیان" را به وزارت علوم ابلاغ کرد. در نامه وی آمده بود که براساس مصوبه قبلی درباره این دانشگاه مبنی بر اجازه فعالیت آن، بلااثر و فاقد وجاهت قانونی اعلام شده است.

اطلاعیه جذب دانشجو با وجود لغو مجوز دانشگاه

روز دوشنبه (۲۴ آذر، ۱۵ دسامبر) دانشگاه ایرانیان در اطلاعیه‌ای از آغاز به کار "مرکز آموزش مجازی دانشگاه ایرانیان" خبرداد.

به گزارش ایسنا، سید حسین حسینی، مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم در مورد فعالیت دانشگاه ایرانیان گفت: «ما قبلا نظر شورای گسترش و شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر عدم مجوز برای فعالیت این دانشگاه را اعلام کرده‌ایم. در این مورد مراجع قانونی باید وارد کار شده و اقدامات خود را انجام دهند.»

او تاکید دارد که از نظر شورای گسترش، مجوزی برای فعالیت این دانشگاه وجود ندارد و اقدام مؤسسان آن غیرقانونی است.

در اطلاعیه‌ای در سایت مربوط به "دانشگاه ایرانیان" آمده است: «با هدف توسعه آموزش‌های عمومی و در راستای سیاست‌های مصوب، فعالیت آموزشی دانشگاه ایرانیان در فضای مجازی عملیاتی شده است. مرکز آموزش مجازی دانشگاه ایرانیان با بهره‌گیری از اساتید مجرب و با سابقه در رشته‌های گوناگون ودر مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا آغاز به‌کار کرده است.»

"دانشگاه ایرانیان"، نهادی غیرقانونی از نظر وزارت علوم

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ۲۳ شهریور ماه سال جاری و براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، در اطلاعیه‌ای هرگونه فعالیت دانشگاه ایرانیان را غیرقانونی اعلام کرده بود.

به گزارش ایسنا، سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس، پیش‌تر با غیرقانونی خواندن هرگونه اقدامی برای جذب دانشجو از سوی دانشگاه ایرانیان٬ گفته بود: «وزارت علوم٬ تحقیقات و فناوری و شورای عالی انقلاب فرهنگی باید طبق مقررات از فعالیت دانشگاه ایرانیان جلوگیری کنند. فعالیت این دانشگاه به علت نداشتن مجوزهای لازم از سوی مراجع ذی‌صلاح ممنوع است.»

به گفته نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس، پرونده "دانشگاه ایرانیان" در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس همچنان باز است و با بررسی مجدد این پرونده در صورت محرز شدن تخلف این مؤسسه٬ پرونده آن به مراجع صلاحیت‌دار و قوه قضاییه ارسال می‌شود.

"دانشگاه غیردولتی غیرانتفاعی جامع بین‌المللی ایرانیان" یا "دانشگاه ایرانیان" در سال ۱۳۹۰ از سوی اطرافیان محمود احمدی‌نژاد در دولت او تاسیس شد. همان زمان وزارت علوم که کامران دانشجو در راس آن بود اعلام کرد درخواست تاسیس این دانشگاه را نهادی غیردولتی به نام "خانه ایرانیان" درخواست کرده است.

پس از آن اعلام شد که "شورای عالی انقلاب فرهنگی" با تاسیس این دانشگاه موافقت کرده است. ریاست این دانشگاه با خود محمود احمدی‌نژاد است و اسفندیار رحیم‌مشایی، حمید بقایی و محمد شریف ملک‌زاده از جمله اعضای هیئت موسس این دانشگاه معرفی شده‌اند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter