English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

برای آزادی سعید آمده ایم

آذوح: سعید نعیمی فعال سیاسی و مدافع حقوق بشر آذربایجانی است که در روز 18 اردیبهشت 90، توسط ماموران امنیتی در منزل شخصی خود، واقع در کرج دستگیر شد. علیرغم گذشت بیش از یک ماه از بازداشت وی، خانواده ایشان هنوز از اتهام، مکان دقیق نگهداری و وضعیت پرونده اش اطلاعی ندارند.

سعید تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در رشته مهندسی عمران در دانشگاه سراسری زنجان و دانشگاه تربیت مدرس تهران گذرانده است. او فعال سابق جنبش دانشجویی آذربایجان، عضو سابق شورای مرکزی و مسئول واحد سیاسی انجمن اسلامی دانشگاه زنجان بوده و مدیر مسئولی نشریه­ ی دانشجویی تورکی-فارسی "سَس" را نیز در دانشگاه زنجان بر عهده داشته است.

سعید نعیمی به عنوان یکی از فعالین پر تلاش عرصه ی حقوق بشر آذربایجان شناخته می شود. وی یکی از اعضای هیئت موسس "کمیته دفاع از زندانیان سیاسی آذربایجان -  آسمک"، همچنین دبیر و سخنگوی این کمیته بوده است.

نعیمی همچنین عضو شورای سیاستگذاری سازمان دانش آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت) و نیز عضو ستاد شهروند آزاد مهدی کروبی، کاندیدای دهمین دوره ی انتخابات ریاست جمهوری بوده و سالها در مجامع گروه ها و طیف های دموکراسی خواه ایران مدافع حقوق ملت آذربایجان بوده است.

سعید، دفاع از حقوق زندانیان سیاسی و عقیده را جزئی از وظایف اصلی خود در طول سالها فعالیتش می دانست. شاید بتوان گفت در امر اطلاع رسانی و دفاع از حقوق انسانی زندانیان سیاسی، نام سعید بر کمتر کسی از دستگیرشدگان حرکت ملی آذربایجان و حتی فعالین برخی جریان های دیگر، نامی ناآشنا باشد.

ما جمعی از دوستان و همفکران این فعال در بند آذربایجانی، با راه اندازی وبسایت اینترنتی (www.saidnaimi.net) سعی در اطلاع رسانی هر چه بهتر در مورد وضعیت وی خواهیم داشت.  امید است با همکاری گروهها و اقشار مختلف فعالین سیاسی و اجتماعی مطرح در جامعه، به خوبی از پس این وظیفه ی انسانی برآییم.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter