English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

فردا روز سرنوشت ساز ترکیه

آذوح: انتخابات سراسری ترکیه فردا (یکشنبه) در شرایطی برگزار می‌شود که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد، حزب عدالت و توسعه رجب طیب اردوغان، بیش از 50 درصد از آرا را به دست خواهد آورد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی آسوشیتدپرس‌، تنها رقیب سرسخت حزب رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه‌، حزب سکولار جمهوری‌خواه خلق ترکیه است.

نزدیک یک سوم رأی دهندگان زیر 25 سال سن دارند‌، از این رو آرای جوانان به این دو حزب از اهمیت خاصی برخوردار است. از زمان روی کار آمدن اردوغان در سال 2002، رشد اقتصادی ترکیه به بالاترین حد خود رسیده است.

وی متعهد شده است تا پروژه‌های زیر ساختی از جمله جاده سازی‌، ساخت بیمارستان و ایجاد شهرهای جدید بیشتر را در دستور کار خود قرار دهد.

بنا بر نتایج آخرین نظرسنجی‌ها،  حزب مخالف خلق ترکیه از آرای بیشتری نسبت به انتخابات پیش کسب خواهد کرد، اما با رشد اقتصادی ترکیه‌، اردوغان احتمالا اکثریت کامل را به دست می آورد.

نخست وزیر ترکیه با به دست آوردن دو سوم اکثریت پارلمانی می‌تواند اصلاحات قانون اساسی را ارایه دهد.

تحلیلگران بر این باورند، با دستیابی اردوغان به این هدف‌، خط مشی کشور تعیین خواهد شد.

این تحلیلگر افزود:‌ وی ‌می‌تواند با 367 رأی موافق هر اصلاحاتی که مایل باشد‌، انجام دهد. چنانچه قانون اساسی به اتفاق آرا تصویب شود‌، نتایج مورد رضایت همه خواهد بود.

اردوغان 57 ساله امیدوار است که در انتخابات فردا با کسب اکثریت آرا پیروز شده و قانون اساسی مورد انتقاد ترکیه را به میل خود تغییر دهد.

کمال کلیجدار اوغلو‌، رهبر حزب جمهوری خلق مخالف قول داده است حقوق زنان و اقلیت‌ها و نیز آزادی بیان‌، آزادی اطلاعات از جمله دسترسی به اینترنت را در دستور کار خود قرار دهد.

دولت باغچلی، رهبر حزب جنبش ناسیونالیست نیز در میان جمع هواداران خود از آینده بهتر برای ترکیه سخن گفت و جوانان را به آمدن به پای صندوق‌های رأی ترغیب کرد.

بیشتر مردم ترکیه بر این باورند که حزب عدالت و توسعه اردوغان عملکرد خوبی داشته است.

احمد داود اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه نیز برای نخستین بار در انتخابات پارلمانی فردا کاندیدا شده است.

وی متعهد شده است که مشکلات را با کشورهای همسایه به صفر برساند.

تابناک

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter