English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

جلوگیری مقامات زندان از دادن مرخصی به حسین رونقی ملکی، بعد از دومین عمل جراحی

آذوح: بنا به گزارش منابع حقوق بشری، مقامات امنیتی و قضایی، کماکان از مرخصی حسین رونقی ملکی که روز شنبه، بیست و یکم خردادماه برای دومین بار تحت عمل جراحی قرار گرفته است، ممانعت به عمل می‌آوردند.

به گزارش ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دومین عمل جراحی حسین رونقی ملکی که امروز شنبه صورت پذیرفت، موفقیت آمیز توصیف شده است.

پزشکان و حتی مسئولان بهداری زندان گفته‌اند وی بایستی در منزل و تحت استراحت قرار گیرد اما قاضی پیرعباسی و بازجویان وزارت اطلاعات کماکان مانع از مرخصی وی می‌شوند.

این در حالیست که در زندان هیچ امکاناتی برای استراحت جهت بهبودی وجود نداشته و ممکن است کلیه‌های وی دچار عفونت شود که در این صورت امکان درمانی نیز، وجود ندارد.

گفته می‌شود یکی از کلیه‌های وی ۸۰ درصد و دیگری ۲۰ درصد دچار از کار افتادگی شده بود و این عمل در ادامهٔ عمل اول که چندی پیش انجام پذیرفت، بوده است.

از سوی دیگر و بر اساس آزمایشات صورت گرفته، کیسهٔ صفرا این زندانی سیاسی نیز به دلیل استفاده از آب ناسالم در طول مدت بازداشت در انفرادی بند ۲ الف دچار سنگ صفرا شده و نیاز به عمل جراحی دارد.

شایان ذکر است که مسئولان در حالی که این فعال حقوق بشرِ دربند ماه ها از نارسایی کلیوی در رنج بود، از عمل جراحی وی در بیمارستانی خارج از زندان ممانعت به عمل می آوردند.

جرس

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter