English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

تظاهرات صدها فعال سیاسی تورک، عرب و بلوچ در مقابل سفارت ایران در دانمارک+ تصاویر+ ویدیو

آذوح: شنبه 10 ژانویه 2015 صدها فعال سیاسی ترک، عرب و بلوچ با حضور در شهر کپنهاگ، با برگزاری تظاهرات و راهپیمایی گسترده در خیابانهای این شهر اعتراض خود را نسبت به سیاستهای نژادپرستانه ی رژیم ایران نشان دادند.

به گزارش آذوح این تظاهرات که در حمایت از زندانیان سیاسی ملتهای غیرفارس ساکن در ایران و اعتراض به سیاستهای شوونیستی رژیم ایران صورت گرفت پس از نزدیک به دو کیلومتر راهپیمایی، در مقابل ساختمان سفارت ایران در دانمارک ادامه یافت.

در این تجمع دو ساعته که از ساعت 13 شروع گردید حاضرین با در دست داشتن دهها پرچم و پلاکارد شعارهایی علیه رژیم ایران سردادند. از این شعارها و پلاکاردها می توان به "آذربایجان جنوبی، ایران نیست"، "حق تعیین سرنوشت برای آذربایجان جنوبی"، "ایران=زندان 35 میلیون ترک آذربایجانی"، "یاشاسین آذربایجان"، "آذربایجان وار اولسون، ایسته مه ین کور اولون"، "نه به راسیسم"، نه به شوونیسم"، "نه به دیکتاتوری"، "سیاسی محبوسلارا، آزادلیق، آزادلیق"، "ننگ بر ایران" اشاره نمود.

در بخش پایانی این تظاهرات نمایندگان ملل تورک، عرب و دیگر ملتها سخنرانی کردند. در این سخنان بر وحدت حرکتهای آزادی خواهانه ی ملتهای غیرفارس در رویارویی با سیاست های لجام گسیخته دولت مرکزی ایران تاکید شده و قلع و قمع ملتهای غیر فارس به دست مرکزگرایان ایرانی محکوم گردید. سخنرانان ضمن تشکر از فعالین عرب، ترک و... به جهت حضور گسترده در این تظاهرات، بر لزوم اتحاد بیشتر ملتهای غیرفارس و برگزاری تجمعات اعتراضی در نقاط مختلف اروپا جهت اعمال فشار بر رژیم ایران تاکید کردند.

گفتنی است این تجمع گسترده که علیرغم شرایط نامساعد جوی با حضور پرشور فعالین سیاسی آذربایجان و نمایندگان "اتحاد آذربایجان جنوبی( آذوح- گادپ )" همراه شد با حضور خبرنگاران چندین شبکه ی تلویزیونی همچون الجزیره، العربیه، المستقبل و... مورد پوشش رسانه ای وسیع قرار گرفت.

برای دیدن ویدیویی از این مراسم بر روی لینک زیر کلیک نمایید:

https://www.youtube.com/watch?v=Xy0fz1WLA1M&feature=youtu.be

آذوح

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter