English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

اردوغان: واکنش انسانیت در قبال کشته شدن ۳۵۰ هزار سوری کجاست

آذوح: رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، روز شنبه ۱۷-۱-۲۰۱۵ در یک سخنرانی از رهبران کشورهای جهان به دلیل سکوتشان در قبال کشته شدن «۳۵۰» هزار سوری به شدت انتقاد کرد.

رئیس جمهوری ترکیه خطاب به رهبرانی که در تظاهرات پاریس شرکت کردند، گفت: «ای رهبرانی که به فرانسه رفتید، چرا در اعتراض به کشته شدن سوری‌ها صدایتان را نمی‌شنویم؟ کجاست صدای انسانیت در قبال کشته شدن ۳۵۰ هزار سوری؟».

اردوغان مشارکت بنیامین نتنیاهو نخست وزیر اسرائیل در راهپیمایی پاریس پایتخت فرانسه را اقدامی «منافقانه» توصیف کرد و بار دیگر کشتار ۲۶۰۰ تا ۲۷۰۰ کودک و زن فلسطینی در غزه توسط اسرائیل را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری اناتولی، رئیس جمهوری ترکیه که در دیدار با إرکان کورجال، رئیس جوان اتحادیه «بازرگانان» و دیگر اعضای این اتحادیه در کاخ جدید ریاست جمهوری در آنکارا، سخن می‌گفت، بدون ذکر نام کشوری اظهار داشت:«حمایت بی‌دریغ برخی کشور‌ها از دولت اسرائیل دلایل خاص خود را دارد ».

رئیس جمهور ترکیه گفت:«اینک تمام غرب به خصوص کشورهای اروپایی در محک آزمایش بزرگ و مهمی در رابطه با موضوع احترام به دموکراسی، حقوق بشر و تنوع قومی قرار دارند ».

رئیس جمهوری ترکیه، با بیان اینکه حوادث اخیر بیانگر افزایش میزان اندیشه نژادپرستی در کشورهای غربی است، گفت: «ما با نگرانی موجی از نفرت نسبت به مسلمانان، دین اسلام و حضرت محمد «پیامبر عزیز ما» از طریق بهانه کردن حمله به دفتر مجله طنز فرانسوی را مشاهده می‌کنیم. آن‌ها برخلاف تلاش‌های مثبت ما برای از بین بردن تنش‌ها می‌خواهند برخورد تمدن‌ها را برما تحمیل کنند».

اردوغان با اشاره به حملاتی که هنوز علیه مسلمانان در سراسر جهان به ویژه در کشورهای اروپایی صورت می‌گیرد، گفت:«غربی‌ها همیشه تلاش کردند که ارتکاب هر جنایتی علیه مسلمانان در کشور‌هایشان را در چارچوب حوادث جنایی و محلی جلوه دهند، در حالی که کوچک‌ترین اقدام از سوی هر مسلمانی را آنچنان بزرگ نمایی می‌کنند که همه مسلمانان در قفس اتهام قرار گیرند».

اردوغان اظهار داشت: «مسلمانان به همه ادیان احترام می‌گذارند و همه پیامبران را به‌‌ همان اندازه دوست دارند که حضرت محمد پیامبر اسلام  را دوست دارند و به همه آن‌ها عشق می‌ورزند».

رئیس جمهوری ترکیه در رابطه با مخالفت برخی گروه‌ها با وی در داخل، گفت: «دموکراسی و اقتصاد ترکیه مورد حمله قرار گرفته است. متاسفانه برخی طیف‌های سیاسی در داخل کشور برای منافع اقتصادی و سیاسی خود از حملات علیه ترکیه و مردم آن پشتیبانی کردند».

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter