English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

العبادی: البغدادی زخمی شده و بیشتر وقتش را در سوریه می‌گذارند

آذوح: حیدر العبادی نخست وزیر عراق تاکید کرد که ابو بکر البغدادی رهبر گروه دولت اسلامی موسوم به داعش، در منطقه القائم عراق در نزدیکی مرزهای سوریه زخمی شده و به صورت معجزه آسا نجات یافته است.

العبادی افزود که البغدادی بیشتر وقت خود را در سوریه می‌گذراند.

نخست وزیر عراق در گفت‌و‌گو با روزنامه الحیات افزود که فعالیت‌های «تروریستی» گروه داعش، منجر به تغییر اولویت‌های شمای از کشورعای غربی شد و خواست برای سرنگونی بشار اسد رئیس جمهوری سوریه، فروکش کرده است.

داعش به سمت اقلیم کردستان تغییر جهت داد

العبادی تاکید کرد که بغداد پایتخت عراق از دایره تهدید داعش خارج شد. او در عین حال هشدار داد تا زمانی که داعش بتواند هزاران جوان را به صفوف خود در آورد، هیچ ارتش نمی‌تواند این گروه را شکست دهد.

او افزود که داعش پس از آنکه دریافت راه‌های جنوب در پیش رویش بسته هستند، به سمت کردستان تغییر مسیر داد.

نخست وزیر عراق درباره دشواری‌های رابطه با ترکیه نیز سخن گفت و افزود یکی از این دشواری‌ها این است که خطر حزب کارگران کردستان برای این کشور، کمتر از خطر داعش نیست اگر بیشتر از آن نباشد.

او روابط با اقلیم کردستان عراق را «حسنه» توصیف کرد و گفت که همکاری‌ها و هماهنگی‌هایی در زمینه‌های امنیتی، نظامی و اقتصادی وجود دارد.

او افزود: «روابط و اعتماد دو جانبه‌ای وجود دارد. اما سخن من با برادران کُرد بسیار صریح است. به آن‌ها گفتم اگر بخواهند به روش سابق خود ادامه دهند یعنی گرفتن هرچه می‌توانند از عراق و سپس جدا شدن، باید در این باره به وضوح سخن بگویند. اما اگر بخواهند بخشی از عراق باقی بمانند ما آماده هستیم نانمان را به آن‌ها تقسیم کنند.»

العبادی همچنین ابراز عقیده کرد که عزت الدوری معاون صدام حسین رئیس جمهوری اسبق عراق در این کشور نیست بلکه در کشوری دیگر حضور دارد.

از سویی از نتایج سفر خود به برخی کشورهای منطقه ابراز خشنودی کرد و افزایش روابط عراقی-سعودی را پس از انتخاب مقر سفارت سعودی در بغداد پیش بینی کرد.

نخست وزیر عراق گفت که دیدارش با شاهزاده سعود الفیصل وزیر امور خارجه سعودی «بسیار مثبت» بود.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter