English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

نخست‌وزیر فرانسه: کشور با آپارتاید اجتماعی و قومیتی رو‌به‌رو است

آذوح: مانوئل والس، نخست‌وزیر دولت سوسیالیست فرانسه گفته است که در کشورش آپارتاید اجتماعی و قومیتی وجود دارد که باید به آن رسیدگی شود.

آقای والس افزود که حملات اخیر علیه نشریه فکاهی شارلی ابدو و حادثه گروگانگیری در فروشگاه یهودیان، شکاف‌های عمیق در جامعه فرانسه را نمایان کرد.

او گفت که این شکاف‌ها برای مدت‌های طولانی وجود داشتند، اما به ندرت در این باره سخنی گفته شده است.

نخست‌وزیر فرانسه گفته است که کشورش با چالش‌های متعددی رو‌به‌رو است که به این چالش‌ها باید شکاف‌های موجود، تنش‌های طولانی مدت و آپارتاید ارضی، اجتماعی و قومیتی را هم افزود.

آقای والس افزود در حومه‌ شهرهای بزرگ که تعداد زیادی از مهاجران را در خود جای داده، نوعی آپارتاید شکل‌ گرفته و افرادی هر روزه به دلیل رنگ پوست یا اسم خود مورد تبعیض قرار می‌گیرند.

نخست‌وزیر فرانسه به خبرنگاران گفت که کشورش باید با نفرت‌پراکنی، یهودستیزی و نژادپرستی مبارزه کند و این مبارزه را در اولویت خود قرار دهد.

آقای والس تاکید کرد که شرکت نکردن گروهی از جوانان در مراسم یک دقیقه سکوت برای قربانیان حوادث اخیر، نشانه‌ای است از این که همه چیز در مسیر درستی قرار ندارد.

حومه‌های شهری در فرانسه معمولا محل اسکان مهاجران است که بیشتر آنها از کشورهای شمال آفریقا هستند.

در سال ۲۰۰۵ این مناطق شاهد شورش‌های عمومی علیه دولت بود. بیشتر ساکنان این مناطق از بی‌کاری، وضعیت بد اقتصادی، تبعیض‌های روزمره، نژادپرستی و رفتار نامناسب پلیس شکایت دارند.

دولت‌های متوالی در فرانسه متعهد شده‌اند که به این مناطق سر و سامان دهند، اما تلاش‌های آنها تا کنون موفقیتی به همراه نداشته است.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter