English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

کسری بودجه ۱۲ هزار میلیارد تومانی دولت ایران برای پرداخت یارانه نقدی

آذوح: موسی‌الرضا ثروتی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ایران می‌گوید دولت برای پرداخت یارانه نقدی به مردم، سالانه ۱۲ هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد.

پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در سال ۱۳۸۹ هر ماه به هر ایرانی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان یارانه نقدی پرداخت می‌شود.  بر اساس این قانون، یارانه‌های پرداختی دولت به بخش انرژی حذف شده است.

به‌گفته ثروتی، میزان درآمد دولت از هدفمندی یارانه‌ها و گرانی فرآورده‌های سوختی حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان است اما دولت برای پرداخت یارانه نقدی سالانه ۴۲ هزار میلیارد ریال نیاز دارد که کسری ۱۲ هزار میلیارد تومانی را از منابع دیگر تأمین می‌کند.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) وی گفته که نظر مجلس برای جبران کسری بودجه پرداخت یارانه نقدی این است که یارانه «پُردرآمدها» حذف شود اما «تاکنون دولت‌ها زیر بار نرفته‌اند.»

ثروتی علت اجرا نشدن حذف پُردرآمدها از یارانه نقدی را ناشی از «نبود اطلاعات جامع درآمدی خانوارها» دانست.

وی گفت: «استدلال دولت یازدهم این است که نمی‌خواهد به حساب افراد سرک بکشد و این، کار را برای حذف پُردرآمدها مشکل می‌کند.»

شناسایی کم‌درآمدها به جای پُردرآمدها

این نماینده مجلس می‌گوید که دولت براساس نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید شناسایی خانوارهای کم‌درآمد را در دستور کار قرار دهد تا یارانه صرفاً به آن‌ها پرداخت شود.

وی همچنین خبر داده که پرداخت یارانه‌ها از سازمان هدفمندی یارانه‌ها گرفته خواهد شد و به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی واگذار می‌شود تا این وزارتخانه با شناسایی خانوارهای کم درآمد، «کار حذف پردرآمدها را رقم بزند.»

هم‌اکنون بیش از ۷۵ میلیون ایرانی در ماه یارانه نقدی دریافت می‌کنند. دولت ایران ماهانه در مجموع حدود ۳۵۰۰ میلیارد تومان یارانه نقدی به مردم پرداخت می‌کند.

درخواست دولت نیز برای انصراف مردم از دریافت یارانه نقدی تاکنون با اقبال عمومی مواجه نشده و تنها دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر انصراف خود را اعلام کرده‌اند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter