English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

کوهن: ایران تا پایان مذاکرات اتمی ۱۱ میلیارد دلار از درآمد خود را از دست می‌دهد

آذوح: معاون امور تروریسم و اطلاعات مالی در وزارت خزانه داری آمریکا می‌گوید بهای پایین نفت باعث خواهد شد که ایران تا پایان مذاکرات اتمی در اول ژوئیه، میلیارد‌ها دلار از درآمدهای خود را از دست بدهد.

دیوید کوهن در متنی که برای ارائه در نشست روز چهارشنبه، اول بهمن، پرسش و پاسخ کمیته روابط خارجی سنا تهیه کرده، گفته است: «اگر قیمت‌های نفت در سطح فعلی باقی بماند، ایران در طول مذاکرات اتمی خود با شش قدرت جهانی که به مدت هفت ماه تمدید شده است، ۱۱ میلیارد دلار از دست می‌دهد».

بهای نفت در بازارهای جهانی از تابستان امسال تاکنون نیمی از ارزش خود را از دست داده و قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت، نفت خام پایه آمریکا، و برنت دریای شمال به زیر ۵۰ دلار سقوط کرده است.

قیمت سبد نفتی اوپک نیز بین ۴۰ تا ۴۵ دلار در نوسان است که شامل نفت خام سنگین ایران نیز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، قرار است آقای کوهن به سنای آمریکا که هم اکنون تحت کنترل جمهوریخواهان است توصیه کند که تحریم‌های موجود علیه ایران را افزایش ندهد.

دولت باراک اوباما به صراحت مخالفت خود را با تشدید تحریم‌های ایران در جریان تمدید مذاکرات هسته‌ای تهران و شش قدرت جهانی ابراز کرده و گفته است که چنین تصمیمی، آمریکا را در میان متحدانش منزوی می‌کند.

رییس جمهوری آمریکا سه‌شنبه شب، ۳۰ دی، در سخنرانی سالانه خود در کنگرهاین کشور بار دیگر بر این موضع تاکید کرد و گفت: «تحریم‌های جدید کنگره، در حال حاضر شکست دیپلماسی را کاملاً تضمین می‌کند و آمریکا را از متحدانش جدا می‌سازد و مسلماً به آغاز دوباره برنامه هسته‌ای ایران می‌انجامد».

وی در عین حال تهدید کرد: «هرگونه تحریم تازه که پیشرفت دیپلماسی را سد کند، وتو خواهد کرد».

کمیته روابط خارجی سنا در حال کار بر روی طرحی است که به کنگره آمریکا اجازه می‌دهد تا نقش مهمی را در تصویب هر گونه توافق جامع و نهایی ایفاء کند.

نشست پرسش و پاسخ این کمیته روز چهارشنبه به وقت آمریکا برگزار می‌شود و تمرکز آن نیز بر وضعیت مذاکرات و نقش کنگره در آن است.

کمیته بانکی سنا قرار است هفته آینده طرح سناتور مارک کرک (جمهوریخواه) و باب منندز (دمکرات) را بررسی کند که بر اساس آن، اگر ظرف شش ماه آینده طرفین مذاکرات بر سر برنامه هسته‌ای تهران به توافق نرسند تحریم‌ها بر ضد تهران تشدید شود.

این طرح قصد ندارد تا در طول مذاکرات، تحریم تازه‌ای را علیه ایران اعمال کند ولی در صورت به نتیجه نرسیدن گفت‌وگو‌ها، روند آسان گرفتن مجازات‌های تهران به پایان خواهد رسید و در ماه‌های پس از مهلت اول ژوئیه، تحریم‌های جدید اعمال خواهد شد.

ایران و برخی از کشورهای شرکت کننده در گروه ۵+۱ می‌گویند که شانس توافق جامع و نهایی وجود دارد، با این حال اختلافات طرفین بر سر میزان غنی سازی اورانیوم، تعداد سانتریفوژهای فعال در ایران و سرنوشت راکتور آب سنگین اراک همچنان باقی است.

به گزارش آسوشیتدپرس، کرک و منندز سخت در تلاش هستند تا ۶۷ رای سناتورها را به طرح خود جلب کنند که در این صورت، باراک اوباما قادر نخواهد بود تا آن را وتو کند. رای گیری برای این طرح اوایل ماه فوریه صورت خواهد گرفت.

هنوز مشخص نیست که آیا آن‌ها توانسته‌اند نظر دمکرات‌های بیشتری را در سنا جلب کنند یا خیر، با این حال به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، چنین اتفاقی به ندرت رخ داده است

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter