English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

شورشیان حوثی رئیس جمهوری یمن را به اسارت گرفتند

آذوح: یک روز پس از حمله شورشیان شیعه حوثی به کاخ ریاست جمهوری یمن در صنعا، رسانه‌ها از اسارت رئیس جمهوری در محل سکونتش به دست شورشیان خبر دادند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز چهارشنبه به نقل از یکی از دستیاران عبد ربه منصور هادی نوشت با تعویض گارد محافظ، دیگر امکانی برای خروج او از کاخ ریاست جمهوری وجود ندارد.

شیعیان حوثی، که خواستار توجه بیشتر به حقوق اقلیت شیعه در یمن هستند و گفته می‌شود از حمایت ایران برخوردار هستند، اخیرا موفق به تقویت تسلط خود بر صنعا شده‌اند.

در اثر حملات روز گذشته به کاخ ریاست جمهوری در صنعا، ۹ نفر کشته و ۶۷ نفر نیز زخمی شدند. شورشیان حوثی روز دوشنبه نیز کنترل رسانه دولتی یمن را به دست گرفتند. این وقایع،  بحران در این کشور فقیر عربی را عمیق‌تر کرده است.

وقوع چنین درگیری‌هایی در یمن، اقدامات واشنگتن و متحدان آن برای پیکار با گروه‌های مرتبط با القاعده در شبه جزیره عربستان را تضعیف می‌کند. القاعده یمن یکی از خطرناکترین شبکه‌های تروریستی جهان است.

از زمان برکناری علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری پیشین یمن در سال ۲۰۱۱ میلادی، این کشور با تنش‌هایی بین گروه‌های قومی و مذهبی مختلف روبرو بوده است.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter