English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

حمله‌ مرگبار به ماموران انتظامی در بلوچستان: 3 کشته و زخمی

آذوح: به گفته حسین رحیمی، فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در حمله افراد مسلح در خاش یک مامور انتظامی کشته و دو نفر دیگر مجروح شدند. ماموران انتظامی برای رسیدگی به یک تصادف به منطقه اعزام شده بودند.

به گزارش هرانا، خبرگزاری فارس در روز چهارشنبه (۱ بهمن/۲۱ ژانویه) از قول حسین رحیمی، فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان نوشت که ماموران انتظامی پس از دریافت تلفنی مبنی بر وقوع یک تصادف در «نوک‌آباد» خاش به محل حادثه رفتند، اما سرنشینان یک خودروی عبوری، ماموران را به رگبار بستند.

برخلاف اظهارات مقامات نظامی ایران مناطق و مرز‌های شرقی ایران به‌ویژه در استان سیستان و بلوچستان از امنیت کافی برخوردار نیست و تنها در سال جاری ده‌ها زد و خورد مسلحانه در این استان میان نیروهای انتظامی و امنیتی از یک سو و گروه‌های مسلح از سوی دیگر رخ داده است.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در ۲۴ دی به خبرگزاری فارس گفته بود که گروهی ۱۸ نفره در سیستان و بلوچستان دستگیر شده‌اند که دست داشتن در قتل مولوی شهید مصطفی جنگ زهی، امام جمعه اهل سنت راسک و سرباز از جمله اتهامات آن‌ها است.

رحیمی دستگیر‌شدگان را همچنین به کشتن یک بسیجی پایگاه نصیرآباد، یک کارمند ثبت ‌احوال شهرستان سرباز، دو نفر از پرسنل نیروی انتظامی در ایستگاه بازرسی سرباز، دو سرباز هنگ مرزی و ترور پنج نفر در همین منطقه به دلیل همکاری با جمهوری اسلامی متهم کرده بود.

در ۷ دی ماه نیز خبر ترور یک بسیجی و دو افسر سپاه در نزدیکی شهر سراوان استان سیستان و بلوچستان در رسانه‌های ایران منتشر شد. قربانیان این حمله مسلحانه سرگرد اکبر عبدالله‌نژاد، ستوان سوم قدرت الله ماندنی و بسیجی موسی نصیری بیات معرفی شدند.

با توجه به ادامه درگیری‌های مرگبار در این منطقه، ایران پاکستان را متهم می‌کند که افراد مسلح از خاک این‌ کشور وارد ایران می‌شوند و پس از انجام «حملات تروریستی» دوباره در پناهگاه‌های خود در پاکستان مخفی می‌شوند.

روز ۲۶ مهر امسال پس از چندین حمله گروه‌های مسلح به مرزبانان ایرانی، وزارت امورخارجه ایران با احضار سفیر پاکستان در تهران مراتب ناخرسندی خود را به اطلاع مقامات این کشور رساند.

مقامات نظامی ایران تا کنون بار‌ها تهدید کرده‌اند در صورتی که انفعال دولت پاکستان در مقابل گروه‌های مسلح ادامه یابد، ایران راساً در خاک پاکستان دست به سرکوب «اشرار» خواهد زد.

حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در مهرماه امسال خواستار آن شده بود که پاکستان به «تعهدات مرزی» خود عمل کند. وی با اشاره به تردد گروه‌های مسلح در مناطق مرزی گفت: «اساس کار ما دخالت در امور هیچ کشوری نیست، اما اگر به تعهدات خود عمل نکنند، ما مجبوریم وارد عمل شویم.»

پاکستان نیز متقابلاً هشدار داده است که اگر نیروهای نظامی و انتظامی ایران وارد خاک پاکستان شوند با «واکنش نیروهای پاکستانی روبرو خواهند شد.»

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter