English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

همسر نعیمی: امیدوارم هرچه زودتر تمام زندانیان سیاسی و عقیدتی آزاد شوند

آذوح: همسر وی با ابراز نگرانی از وضعیت وی می گوید: ” همسرم فعالیت مدنی و حقوق بشری داشت و در چارچوب قانون اساسی فعالیت می کرد و قلم می زد. فعالیت هایش خارج از چارچوب قوانین جمهوری اسلامی نبوده است و وابسته به هیچ تشکل غیرقانونی نیست. امیدوارم هرچه زودتر هم ایشان و هم تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی آزاد شوند و خانواده ها از “نگرانی” و “بلاتکلیفی” در آیند.”

گفتنی است، آقایان احمد زیدآبادی، عبدالله مومنی، حسن اسدی زیدآبادی، علی جمالی و علی ملیحی، از دیگر مسئولان سازمان ادوار تحکیم وحدت هستند که احکام سنگینی برای آنها صادر شده و هم اکنون در زندان بسر می برند.

به همین مناسبت “جرس” با همسر سعید نعیمی در خصوص آخرین وضعیت وی به گفتگو پرداخته که متن آن در پی می آید:

خانم نعیمی الان چه مدت از دستگیری همسرتان می گذرد و اطلاع دارید در کدام بند هستند؟

ایشان را هیجده اردیبهشت بازداشت کردند و تنها اطلاعی که از ایشان داریم این است که الان در سلول انفرادی و در اختیار اطلاعات تبریز است.

آیا در این مدت توانسته اید ایشان را ملاقات کنید؟

پیگیری هایی که خانواده داشته تاکنون بی نتیجه بوده و می گویند فعلا در مرحله بازجویی است.

تماس تلفنی چطور؟

بله دو بار تماس تلفنی خیلی کوتاهی داشتند که ما را “بیشتر” نگران کرد. صدایش خیلی بی رمق و خسته بود…من معذرت می خواهم حتی یادآوری آن حالم را بد می کند، مخصوصا تماس اولشان جالب نبود و وضعیت خوبی نداشتند و نگران تر شدم.

زمان بازداشت حکمی به ایشان یا شما نشان داده شد؟

نخیر، متاسفانه بخاطر همان درخواست حکم هم ایشان را مورد ضرب و شتم قرار دادند. در آن شرایط کاری نمی توانستم انجام دهم فقط می پرسیدم که چرا می زنید؟ به چه اتهامی ایشان را می برید؟ من باید کجا مراجعه کنم؟ که هیچ جوابی نگرفتم فقط به من گفتند که اگر پسر خوبی باشد بعدازظهر برمی گردد…

چند نفر بودند و مشخص بود که وابسته به چه نهادی هستند؟

هفت مامور و مشخص بود که از طرف اطلاعات هستند. هر چه هم می گفتم همسرم را به کجا منتقل می کنید و من باید برای پیگیری به کجا مراجعه کنم جوابی ندادند.

محل سکونت شما در کرج است چرا همسرتان را به زندان تبریز منتقل کرده اند؟

این دقیقا یکی از سوالات من است. بعد از دستگیری من به اوین و دادگاه انقلاب کرج و دادستانی مراجعه کردم اما گفتند اینجا چنین کسی نیست و اگر هم دستگیر شده باشد هنوز پرونده اش به ما نرسیده و هیچ جوابی نگرفتم.

پیش از این هم بازداشت شده بودند؟

بله یکبار هم در سال هشتاد و دو دستگیر شده بودند و یک حکم هم بخاطر نشریه دانشجویی که در دانشگاه زنجان داشتند گرفتند.

وکیل آقای نعیمی دسترسی به پرونده دارند و تاکنون توانسته اند موکل خود را ببینند؟

وکیل همسرم که پرونده را پیگیری کردند متوجه شدند که ایشان را به تبریز منتقل کرده اند. ملاقاتی هم با همسرم نداشته اند و دسترسی به پرونده در همین حد که فهمیده اند ایشان در تبریز هستند و چیزهایی هم که در پرونده بوده است وکیل می گفتند در حد اتهام نیست.

در پایان صحبتی یا خواسته ای دارید؟

چه بگویم؟ سعید هم مثل بقیه زندانیان سیاسی که الان در پشت میله های زندانی هستند است.

همسرم فعالیت مدنی و حقوق بشری داشت و در چارچوب قانون اساسی فعالیت می کرد و قلم می زد. فعالیت هایش خارج از چارچوب قوانین جمهوری اسلامی نبوده است و وابسته به هیچ تشکل غیرقانونی نبوده است. امیدوارم هرچه زودتر هم ایشان و هم تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی “آزاد” شوند و خانواده ها از نگرانی و بلاتکلیفی در آیند. الان مادر سعید بیمار است و ما خیلی از خبرها را به او نمی گوییم تا وضعیتشان بدتر نشود. بالاخره پدر و مادر هستند و امیدوارم یک ملاقاتی به همسرم بدهند تا آنها را ببیند و ما از نگرانی در آیند

جرس

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter