English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

جاده حیران تحویل گیلان نمی شود

آذوح: به تازگی برخی تحرکات از سوی مقام های استان گیلان برای خارج ساختن این جاده از نظارت استان اردبیل انجام گرفته و این امر موجب بروزنگرانی هایی در بین مردم آذربایجان نیز شده است.

نماینده مردم اردبیل، نمین ، نیر و سرعین در مجلس با اشاره به برخی اظهار نظرها و تحرکات در باره واگذاری جاده حیران به استان گیلان گفت: شهروندان استان دل نگران نباشند، این جاده همچنان تحت نظارت اداره کل راه و شهرسازی اردبیل باقی خواهد ماند.

کمال الدین پیرموذن گفت: به تازگی برخی تحرکات از سوی مقام های استان گیلان برای خارج ساختن این جاده از نظارت استان اردبیل انجام گرفته و این امر موجب بروزنگرانی ها یی در بین مردم آذربایجان نیز شده است.

وی تصریح کرد که در تماس تلفنی با وزیر راه و شهرسازی و تشریح اهمیت این جاده برای مردم اردبیل، آخوندی بر باقی ماندن این جاده ، تحت نظارت اداره کل راه و شهرسازی اردبیل تاکید کرد.

وی بیان کرد: تجربه نشان داده است که استان گیلان توجه و امکانات لازم برای نظارت بر جاده حیران را ندارد و اگر زحمات شبانه روزی راهداران استان اردبیل نباشد این محور از بین رفته و بویژه در زمستان های سرد منطقه این مسیر همیشه ایام باید مسدود می ماند.

وی گفت: مردم خود شاهدند که حتی به چند کیلومتر مسیر اردبیل – آستارا در محدوده استان گیلان نیز توجه نمی شود و از وضعیت چندان مطلوبی برخوردار نیست و اگر توجه و اقدامات اداره کل راه وشهرسازی اردبیل نباشد بی شک این جاده به یکی از مشکلات و دغدغه های مردم آستارا و استان اردبیل تبدیل می شود.

پیرموذن اظهار کرد: مقام های استان گیلان باید قدردان تلاش و زحمات شبانه روزی ماموران فداکارراه و شهرسازی اردبیل باشند زیرا که اگر نام و یادی از جاده زیبای حیران می شود این به خلاطر رسیدگی های استان اردبیل می باشد.

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس با انتقاد از ساخت و سازهای بی رویه در مناطق جنگلی حیران در حوزه استحفاظی استان گیلان گفت: در نامه ای به کمیته تحقیق و تفحص مجلس از سازمان جنگل ها، تخلفات و بی توجهی های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان به این منطقه که باعث نابودی محیط زیست از طریق تخریب جنگل و ویلاسازی بی رویه می شود را گزارش کرده ام.

نزدیک به ۳۰ کیلومتراز جاده نمین – آستارا در حوزه استحفاظی استان گیلان، از بیش از دو دهه پیش تحت نظارت و مدیریت اداره کل راه وشهرسازی اردبیل قرار دارد.

ایرنا

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter