English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

حمله شبه نظامیان بوکو حرام به اصلی‌ترین شهر شمال نیجریه

آذوح: مقامات محلی و دولتی نیجریه گفته‌اند که اندکی پس از نیمه شب یکشنبه ۲۵ژانویه/پنج بهمن، شبه‌نظامیان بوکوحرام به اصلی‌ترین بخش شمال شرقی نیجریه در استان مایدوگوری یورش برده‌اند.

شبه نظامیان حملات خود را از حاشیه شهر «انجیمتیلو» آغاز کردند. این شهر پایتخت دولت محلی بورنو است و غنیمت بزرگی برای شورشیانی که در تلاش برای برقراری دولت اسلامی‌اند به شمار می‌رود.

صبح یکشنبه، یک شاهد عینی به خبرگزاری رویترز گفته است: «صدای گلوله‌باران شدیدی شنیده می‌شود و بالگردهای ارتش در شهر چرخ می‌زنند.»

همزمان یک منبع امنیتی گفته که تمام جاده‌ها بسته شده و کسب و کار تعطیل است.

تلاش برای تشکیل یک دولت اسلامی

پنج سال است که شورشیان بوکوحرام در پی ایجاد یک حکومت اسلامی در شمال شرق بزرگ‌ترین اقتصاد آفریقا هستند.

شبه نظامیان بوکوحرام مناطق وسیعی از دولت بورنو و حتی برخی از مناطق آداماوا و یوب در کشورهای همسایه را زیر نفوذ خود دارند. آنها به تازگی از طریق دریاچه چاد کنترل شهر باگا و ارتش آن را هم در اختیار گرفتند.

در حال حاضر ناتوانی ارتش به مشکل عمده گود لاک جاناتان، رئیس‌جمهوری نیجریه تبدیل شده که به دنبال برگزاری انتخابات مجدد در ماه فوریه است.

راشل آدامو که در اطراف انجیتمیلو زندگی می‌کند، به خبرگزاری رویترز گفته: «لطفاٌ برای ما دعا کنید، ما در معرض خطر و حملات جدی قرار داریم.»

آخرین تلاش پیکارجویان برای گرفتن مایداگوری به دسامبر ۲۰۱۳ برمی‌گردد. در آن زمان پیکارجویان حملات سختی به پایگاه ارتش و نیروی هوایی آن شهر کردند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter