English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

انتقال سعید موغانلی به اداره اطلاعات تبریز

آذوح: سعید موغانلی شاعر و روزنامه نگار آذربایجانی که در روز چهارشنبه مورخه 18خرداد در روستای "یئل سو" از توابع شهر انگوت در استان اردبیل دستگیر شده بود به اداره اطلاعات تبریز منتقل شده است. بنابه خبرهای رسیده از خانواده سعید، ایشان در اولین تماس تلفنی کوتاه خود با خانواده اش این خبر را اعلام کرده است. در این تماس کوتاه سعید تنها به سلامتی خود و مکان نگهداری اش اشاره کرده و هیچ صحبت دیگری منبی بر اتهامات دستگیری و وضعیت پرونده اش نکرده است.

سعید موغانلی سردبیر نشریات "یاشماق"، "یارپاق"  نویسنده و سردبیر ادبی ماهنامه توقیف شده ی "دیلماج" و نویسنده مجلات و روزنامه های آذربایجانی دیگر مانند نشریه "آذری"، "آفتاب آذربایجان" و ...  می باشد.

سعید مدیر و گرداننده وبلاگ یاشماق (www.yashmaq.blogfa.com ) می باشد که در قالب ادبیات نوین آذربایجانی فعالیت مستمر چند ساله دارد. ایشان به همراه تنی چند از دوستان خود در قالب مجموعه یاشماق بیش از 200 هزار جلد کتاب در زمینه ادبیات آذربایجانی منتشر کرده اند و به نوبه خود انقلابی در بخش کتاب و نشریات آذربایجانی ایجاد نموده است.

فعالین حرکت ملی آذربایجان دستگیری سعید را با فعالیتهای ادبی او مرتبط می دانند و خانواده سعید ضمن اظهار نگرانی از وضع عزیز خود، این گونه دستگیری و برخورد غیر انسانی را نشان از عجز حکومت در باب گفتگو و عدم احترام به حقوق شهروندی افراد جامعه  خود می دانند.

تبریز پست

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter