English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

بهای نفت باز هم کاهش یافت

آذوح: نفت برنت برای تحویل در ماه مارس با 86 سنت کاهش به 47 دلار و 93 سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت در معاملات امروز تا 47 دلار و 57 سنت سقوط کرد. بهای نفت در بازارهای جهانی امروز(دوشنبه) کاهش یافت به طوری که بهای نفت آمریکا به پایین ترین سطح شش سال اخیر رسید.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، پس از این که ملک سلمان پادشاه جدید عربستان برای آرام کردن نگرانی‌ها درباره انتقال بی ثبات قدرت در این کشور و هرگونه تغییر در سیاست نفتی این کشور وارد عمل شد، بهای نفت در بازارهای جهانی کاهش یافت.

ملک سلمان بلافاصله پس ازانتصاب به عنوان پادشاه جدید عربستان در تلاش برای آرام کردن بازارهای ناپایدار انرژی که به دلیل مرگ عبدالله بی ثبات شده بود، روز جمعه علی النیعمی وزیر نفت کهنه کار این کشور را در سمت خود ابقا کرد.

مجید جعفر مدیرعامل شرکت کرسنت پترولیوم(یک شرکت تولیدکننده نفت و گاز مستقر در امارات که روی خاورمیانه تمرکز دارد) گفت بازارهای نفت به دلیل سرعت و ثبات روند جانشینی در عربستان و تعهد این کشور برای تداوم سیاست نفتی سابق این کشور آرام خواهد شد.

نفت برنت برای تحویل در ماه مارس با 86 سنت کاهش به 47 دلار و 93 سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت در معاملات امروز تا 47 دلار و 57 سنت سقوط کرد. همچنین نفت سبک آمریکا برای تحویل در همین ماه با 62 سنت کاهش 44 دلار و 97 سنت در هر بشکه معامله شد. نفت آمریکا پیشتر تا 44 دلار و 35 سنت نیز کاهش یافت که از قیمت 13 ژانویه(پایین ترین قیمت شش سال گذشته) تنها 15 سنت بالاتر بود.

در یونان حزب چپ گرای سیریزا که مخالف سیاست ریاضت اقتصادی است با قاطعیت در انتخابات پارلمانی برابر حزب محافظه کار حاکم پیروز شد که احتمالا باعث یک رویارویی بین این کشور و قرض دهندگان بین‌المللی به یونان خواهد شد.

وانگ تائو تحلیلگر بازار نفت به رویترز گفت: بهای نفت برنت ممکن است طی چهار هفته آینده مجددا به سطح 45 دلار و 19 سنت (پایین ترین قیمت شش سال اخیر) بازگردد.

اختلاف قیمت نفت برنت و نفت سبک آمریکا پس از بیشترین افزایش دو دهه اخیر در ذخایر نفت خام آمریکا به بیش از سه دلار رسیده است.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter