English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

میلیونها نفر زیر خط شدید فقر هستند

آذوح: مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۱۰ درصد جمعیت کشور زیر خط فقر شدید هستند. دستمزد زنان در بخش خصوصی بسیار پایین است و گاهی اوقات این دستمزد حتی کفاف هزینه تردد یک دختر جوان دارای مدرک کارشناسی را نمی‌دهد.

به گزارش هرانا به نقل از ایسنا؛ بایزید مردوخی در همایش “زنان در مسیر توسعه اجتماعی”، افزود: در کشور ما برخی زنان کارتن‌خواب هستند و باید به آنان توجه کرد. ۱۰ درصد جمعیت کشور زیر خط فقر شدید هستند بنابراین ما ناگزیر هستیم این گروه را در اولویت قرار دهیم.

به گفته مردوخی، نظام رفاه اجتماعی در ایران تابع شغل، محل سکونت، جنس و سن خانواده است بنابراین ناگزیرم در طراحی برنامه‌ها به ویژه در حوزه زنان این متغیرها را ملاک قرار دهیم و بیشتر بانوان نیازمند را توانمند کنیم و زمینه اشتغال آنان را فراهم سازیم تا بتوانند در بازار کار فعالیت کنند.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه دستمزد زنان در بخش خصوصی بسیار پایین است، اظهار کرد: گاهی اوقات این دستمزد حتی کفاف هزینه تردد یک دختر جوان دارای مدرک کارشناسی را نمی‌دهد. اگر بتوانیم برای زنان اشتغال فراهم کنیم امکان دارد قادر به حل عمده مشکلات توسعه اجتماعی شویم.

مردوخی در ادامه به تدوین کنندگان برنامه ششم توسعه پیشنهاداتی داد و گفت: تضمین آموزش و پرورش رایگان زنان تا پایان دوره متوسطه، برگزاری دوره‌های مهارت آموزی با هدف ورود زنان به بازار کار، تهیه برنامه اشتغال کامل برای زنان متقاضی کار در بخش خصوصی، پوشش کامل جمعیت زیر فقر مطلق از طریق اجرای برنامه های توانمندسازی، تهیه طرح جامع توانمندسازی جوانان به ویژه دختران از جمله این پیشنهادات است.

به گزارش ایسنا وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: رشد فراگیر یکی از اهداف برنامه‌های توسعه است و تمام وزارتخانه‌ها در هر زمینه‌ای این رویکرد را ترویج می‌کنند. کاهش فقر، توزیع درآمد، تولید درآمد به صورت منطقه‌ای، اهمیت زیادی دارد. ما سالهاست اینگونه برخورد نکرده‌ایم و در مرکز اهدافی را مشخص می‌کنیم و انتظار داریم در همه مناطق کشور تحقق پیدا کند.

وی اضافه کرد: ۱۰ استان محروم در کشور داریم و در این شرایط باید رویکرد خود را تغییر دهیم. لازم است در حوزه مسائل اجتماعی از جمله مسائل توسعه‌ زنان منطقه‌ای برخورد کنیم.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: دستگاه برنامه‌ریزی باید به طور شفاف منابع و منافع را در اختیار برنامه ریزان هر بخش قرار دهد به گونه ای که برنامه ششم توسعه مجموعه‌ای از سیاست‌ها و برنامه‌های قابل تحقق باشد. اگر دید منطقه‌ای نداشته باشیم برنامه‌ها به شکست منجر می‌شود.

در برنامه‌های پنج ساله باید به محروم‌ترین گروه‌ها بپردازیم. ما امکانات زیادی نداریم تا به همه ارمان‌های خود طی پنج سال دست یابیم بنابراین در حوزه زنان به ناچار باید به محروم ترین و نیازمندترین قشر آنان توجه کنیم.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter