English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

شرکت صدها هزار آرژانتینی در تظاهرات دادخواهی برای نیسمان

آذوح: صدها هزار نفر از مردم آرژانتین در ماهگرد مرگ آلبرتو نیسمان دادستان ویژه آرژانتینی در بوئنوس آیرس پایتخت این کشور راهپیمایی کرده اند.

این تظاهرات به درخواست دادستان های فدرال و با شرکت خانواده نیسمان و سیاستمداران مخالف برگزار شد.

آنها علیرغم بارندگی شدید در این تظاهرات خواستار عدالت برای آقای نیسمان شدند که درباره رفتار دولت در پرونده بمبگذاری آمیا، خونین ترین حمله تروریستی در تاریخ آرژانتین، تحقیق می کرد.

در آن بمبگذاری در سال ۱۹۹۴ در مرکز یهودیان بوئنوس آیرس ۸۵ نفر کشته شدند و ایران و حزب الله لبنان در ارتباط با آن متهم شدند. اتهامی که این دو رد می کنند.

جسد آقای نیسمان روز ۱۸ ژانویه درحالی در آپارتمان محل سکونتش پیدا شد که جای یک گلوله در سرش پیدا بود و سلاحی کنار دستش. معلوم نیست علت مرگ خودکشی بوده یا قتل.

دادستان ها در راهپیمایی سکوت روز چهارشنبه خواستار تحقیقات کامل در این باره شدند.

قاضی فدرال آرویو سالگادو که همسر سابق آقای نیسمان است و دو دختر آنها در این تظاهرات که دو ساعت طول کشید شرکت کردند. مادر او هم در تظاهرات حاضر بود.

راهپیمایی های مشابهی هم در سایر نقاط این کشور برگزار شد.

آرژانتینی های ساکن اسپانیا، فرانسه، اسرائیل و سایر کشورها هم تجمع هایی برای آقای نیسمان برگزار کردند.

مقام ها این راهپیمایی را یک حرکت سیاسی برای تضعیف دولت توصیف کرده اند.

آقای نیسمان چند روز پیش از مرگش یک گزارش ۳۰۰ صفحه ای آماده کرده بود که در آن کریستینا فرناندز رئیس جمهور و هکتور تیمرمن وزیر خارجه را به تلاش برای پنهان کردن نقش ایران در پرونده آمیا متهم می کرد.

جسد او ساعاتی پیش از آنکه درباره یافته هایش در کنگره این کشور شهادت دهد پیدا شد.

نحوه مرگ او بسیاری از آرژانتینی ها را دچار این سوءظن کرده که دولت در مرگ او نقش داشته است؛ اتهامی که دولت شدیدا رد می کند.

خانم فرناندز گفته قانع شده مرگ آلبرتو نیسمان خودکشی نبوده اما ماموران خودسر اطلاعات را در مرگ آقای نیسمان مقصر شناخته؛ مامورانی که می گوید با دادن اطلاعات غلط به نیسمان قصد داشتند دولت را بی ثبات کنند.

او روز چهارشنبه گفت که تسلیم فشارهای خارجی یا داخلی نخواهد شد و تا ماه دسامبر که دوره ریاست جمهوری اش به پایان می رسد در قدرت باقی خواهد ماند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter