English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

تداوم اعتصاب معلمان در نقاط مختلف ایران

آذوح: شماری از معلمان در شهرهای مختلف ایران در اعتراض به عدم دریافت مطالبات خود و همچنین مسائل صنفی و حقوقی اعتصاب کرده و از رفتن به کلاس‌های درس خودداری کرده‌اند.

گزارش‌های ارسالی به «زمانه» و همچنین اخبار منتشر شده در پایگاه اطلاع‌رسانی «ملی-مذهبی» حاکی از آن است که معلمان در نقاط مختلف کشور روز یکشنبه سوم اسفندماه در اقدامی هماهنگ که از طریق شبکه‌های مجازی اطلاع‌رسانی شده بود، اعتراض گسترده‌ای را شکل دادند.

مطابق گزارش‌ها، در شهرهای کرمانشاه، فارس، خراسان، تهران،کهگیلویه و بویراحمد ،کردستان و گیلان گروه‌های مختلفی از معلمان در این اعتصاب شرکت کرده و در بسیاری از مدارس معلمان از حضور در کلاس درس خودداری کردند.

از شهرهای تهران، شهرضا، زرین شهر و کرج نیز گزارش‌هایی مبنی بر حضور گروه‌هایی از معلمان در این اعتراضات ارسال شده است. شهرهای قزوین، بوشهر و برخی شهرهای استان اصفهان نیز در این حرکت شرکت داشته‌اند.

اعتراض معلمان در نقاط مختلف ایران به وضعیت صنفی و حقوقی خود از روزهای گذشته آغاز شده بود.

از آخر دی ماه، شماری از معلمان نقاط مختلف کشور، در اعتراض به وضع معیشتی خود از رفتن به کلاس‌های درس خودداری کرده‌اند. این معلمان از احتمال افزایش ۱۴ درصدی حقوق‌شان در سال ۹۴ نگرانند.

پیش‌تر و در دی ماه خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گزارش داده بود که این معلمان در شهرهای اسلامشهر، رباط کریم، شهر قدس، کرج، شهریار، شیراز، شاهرود، سقز، بانه و مریوان در روزهای سه‌شنبه ۳۰ دی و چهارشنبه اول بهمن، از رفتن به کلاس‌های درس خودداری کردند.

روز سه‌شنبه ۳۰ دی‌ماه، صدها معلم مقابل اداره آموزش و پرورش شاهرود و روز چهارشنبه یک بهمن‌ ماه، مقابل اداره آموزش و پرورش مریوان تجمع کردند.

به گفته فعالان حقوق صنفی، معلمان از شائبه افزایش نزدیک به ۱۴ درصدی حقوق‌شان در سال ۹۴ نگرانند و به همین دلیل بودجه پیشنهادی دولت برای وزارت آموزش و پرورش را ناکافی می‌دانند. به گفته آنان در حالی که بودجه برخی نهادهای خاص در سال آینده بیش از ۶۰ درصد افزایش پیدا کرده‌ است، معلوم نیست دولت برای افزایش نزدیک به ۲۰ درصدی بودجه آموزش و پرورش چه توجیهی دارد.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter