English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

دگرگونی شگرف ترکیه- گزارش بانک جهانی در مورد ترکیه

آذوح: گزارش ” دگرگونی شگرف ترکیه ” که از سوی ” مارتین رایزر” مدیر بانک جهانی مستقر در شعبه ترکیه تهیه شده است، در اجلاسی در مرکز این بانک در واشنگتن مطرح گردید.

” مارتین رایزر ” ضمن اشاره به اینکه بیش از ۲۵ نماینده از کشورهای مختلف جهان از تایلند گرفته تا موریتانی برای بررسی موفقیت اقتصادی قید شده در طول دو سال اخیر در بخش های مختلف اعم از بخش خصوصی، بانکداری، آموزش، بهداشت، ارتباطات و مسکن ترکیه ، دیدارهایی از شهرهای مختلف ترکیه بعمل آورده اند اعلام داشت گزارش مورد نظر را برای استفاده هر چه بهتر این کشورها از تجارب ترکیه تهیه کرده است.

رایزر به سخنان خود چنین ادامه داد : قدرت جهانی ترکیه با آغاز روند لیبرال شدن از سال های ۱۹۸۰ بدین طرف بشکلی موثر و بسرعت رو به افزایش نهاده و سهم واردات و صادرات ترکیه در اقتصاد جهانی پس از این دوره به سه برابر و حتی چهار برابر افزایش یافته است.

رایزر ضمن اشاره به اینکه قرار داد وحدت گمرکی منعقده با اتحادیه اروپا در این سیر صعودی نقش بزرگی داشته است گفت علاوتا کارآفریانان صادر کننده ترک و تشویق هایی که از آنها بعمل آمده د این امر مثمر ثمر واقع شده است.

بن نظر رایزر سیاست های استخدام و تسریع روند شهر نشینی سنگ محک های مهم داستان موفقیت آمیز ترکیه که به یک منبع مهم الهام برای کشورهای درحال پیشرفت تبدیل شده است، می باشند.

وی می گوید : در دوره ای که جهان از اتمام امکانات کاری و استخدام در جهان هراسناک بود، ترکیه به میزان استخدام در کشور خود در سطح قابل توجه و حیرت آوری فزونی بخشید. اقتصاد ترکیه از سال ۲۰۰۹ بدین طرف برای بیش از ۵ میلیون نفر امکانات کاری فراهم کرده است. دراین امر تمایل اقتصاد کشور به بخش هایی مانند راه و ساختمان و کشاورزی نقش مهمی ایفا کرده است.

” مارتین رایزر ” ضمن اشاره به اینکه اجرای برنامه های موفقیت آمیز شهر نشینی به افزایش میزان در آمد کشور یاری کرده است گفت شهرهای ترکیه دیگر در بین متروپلیتن های دارای رشد سریع جهان قرار دارند.

رایزر ضمن اشاره به اینکه بالاترین میزان شهر نشینی در مناطق مرکزی ترکیه مشاهده شده است گفت علاوه بر شهرهای بزرگ استانبول، آنکارا و ازمیر با دیدار از شهرهای کایسری، قونیه و و غازی آنتپ شاهد دگرگونی شگرفی در ترکیه خواهید شد.

وی تاکید نمود بخش بانکداری که از بخش های خصوصی و تامین ثابت در کشور حمایت می کند، در موفقیت اقتصادی ترکیه نقش بسیار مهمی ایفا کرده است.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter