English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

پوتین دولت کی‌یف را به نسل‌کشی متهم کرد

آذوح: رئیس جمهور روسیه اوکراین را به قطع صادرات گاز تهدید کرد. او اقدام کی‌یف در بستن شیر گاز به روی مردم دونتسک و لوهانسک را قتل‌عام مردم گرسنه خواند.

ولادیمیر پوتین، اوکراین را به قطع صادرات گاز روسیه تهدید کرد. رئیس جمهور روسیه عصر چهارشنبه ۲۵ فوریه به خبرنگاران گفت در صورت تسویه نشدن بدهی‌های اوکراین، صدور گاز به این کشور را متوقف می‌کند. پوتین افزود این امر می‌تواند در ترانزیت گاز به اروپا از طریق اوکراین نیز ایجاد مشکل کند. او ابراز امیدواری کرد که کار به چنین مرحله‌ای نرسد.

الکسی میلر، رئیس کنسرن گاز پروم نیز تهدید پوتین را طی نامه‌ای به کنسرن انرژی نفتوگاز در اوکراین (Naftogaz) تکرار کرده است. خبرگزاری روسی اینترفاکس به نقل از میلر نوشت: «در صورت پرداخت نشدن بدهی‌ها، تنها سه روز دیگر گاز به اوکراین می‌رسد.»

کنسرن نفتی «گاز پروم» دولتی نیست اما مناسبات بسیار نزدیکی با دولت روسیه دارد و تابع تصمیمات پوتین است.

اوکراین باید تا پایان سال ۲۰۱۴ رقمی معادل ۱ / ۳ میلیارد دلار را در دو قسط برداخت می‌کرد تا بدهی‌های گذشته‌اش به کمپانی روسی «گازپروم» را جبران کند. طبق توافقی که با وساطت اتحادیه اروپا در ۳۰ اکتبر ۲۰۱۴ حاصل شد، قرار بود صادرات گاز روسیه به اوکراین تا مارس ۲۰۱۵ ادامه یابد. ارزش قرارداد صدور گاز روسیه به اوکراین ۶ / ۴ میلیارد دلار است و توافق شده بود که یک و نیم میلیارد دلار باقی‌مانده، با کمک اتحادیه اروپا و صندوق بین‌المللی پول تامین شود.

سخنان درشت پوتین

پوتین در سخنان تندی، تصمیم رهبری کی‌یف در محروم کردن مناطق تحت کنترل شورشیان در شرق اوکراین را محکوم کرد. خبرگزاری «ریانووستی» از قول پوتین نوشت: «در جمهوری خلق دونتسک و لوهانسک، مردم گرسنگی می‌کشند و محروم کردن آنها از گاز، مفهوم نسل‌کشی دارد.»

رهبران شورشیان گفته‌اند که کنسرن اوکراینی «نفتوگاز»، لوله‌های گاز این مناطق را بسته است.روسیه از ده روز قبل، تامین گاز مناطق تحت اختیار شورشیان را آغاز کرده است.

دولت اوکراین برای تحت فشار گذاشتن شورشیان، خدمات اجتماعی و پرداخت بازنشستگی‌ افراد را نیز قطع کرده است. بسته شدن بانک‌ها، ادارات دولتی و عدم ارائه خدمات عمومی، بیش از همه، به سالمندان شرق اوکراین آسیب رسانده است. در توافق «مینسک ۲»، دولت کی‌یف اعلام آمادگی کرده بود که پرداخت‌ها را از سر بگیرد اما زمان مشخصی برای این روند تعیین نشد.

کشمکش گازی میان اوکراین و روسیه به کمیسیون اتحادیه اروپا نیز کشیده شده است. قرار است به زودی نشست سه‌گانه‌ای با حضور نمایندگان روسیه، اوکراین و این کمیسیون برای بررسی مسائل انرژی بین دو کشور تشکیل شود.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter