English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

مهندس ایرانی-آمریکایی به همکاری اطلاعاتی با ایران اعتراف کرد

آذوح: یک مهندس ایرانی آمریکایی که متهم شده بود اسرار برنامه هواپیماهای جنگی آمریکا را برای ایران ارسال کرده است، اتهام خود را پذیرفت. وی گفته امیدوار بوده با این کار بتواند برای وطنش کاری انجام دهد.

خبرگزاری سوئیس اعلام کرده که مظفر خزاعی، مهندس ایرانی آمریکایی که سال گذشته به اتهام ارسال اطلاعات مخفی جت‌های جنگنده آمریکا به ایران، دستگیر شده بود به اتهامات خود اعتراف کرده است.

این مهندس ۶۰ ساله در اعترافات خود در دادگاه گفته این کار را به خاطر وطنش ایران انجام داده است. این شهروند آمریکایی که روز چهارشنبه (۲۵ فوریه/۶ اسفند) در دادگاهی در هارت‌فورد مرکز ایالت کانکتیکات در مرکز آمریکا محاکمه می‌شد، به جرم نقض قانون کنترل صدور تسلیحات ممکن است به ۲۰ سال حبس محکوم شود. حکم او تا سه ماه دیگر اعلام خواهد شد.

به گفته دادستان هارت‌فورد، آقای خزاعی متهم است که اطلاعات مربوط به جت F35 و F22 را از محل کار خود، شرکت "پرت اند ویتنی" به خارج منتقل کرده است.

این اطلاعات حساس در سال ۲۰۰۹ از طریق ایمیل برای شخصی در ایران فرستاده شده و او در این ایمیل تاکید کرده که بعد از پیاده کردن اطلاعات، پیام فورا پاک شود.

ماموران امنیتی آمریکا اما تا سال ۲۰۱۳ به خزاعی مشکوک نبودند. در ماه نوامبر این سال ماموران گمرک آمریکا به محموله‌های ارسالی از سوی آقای خزاعی به یک شرکت حمل و نقل در کالیفرنیا مشکوک شدند. این محموله‌ها قرار بود به شهر همدان در ایران فرستاده شود.

در نهایت روز نهم ژانویه ۲۰۱۴ (۱۹ دی ۱۳۹۲) مظفر خزاعی در فرودگاه بین‌المللی لیبرتی نیوآرک ایالت نیوجرسی دستگیر شد. او قصد سوار شدن به هواپیمایی به مقصد فرانکفورت را داشت، اما مقصد نهایی‌اش تهران بود.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter