English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

میانگین سن طلاق در ایران زیر ۲۵ سال است/فشار اجتماعی بر زنان مطلقه

آذوح: حسن موسوی چلک، رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران می‌گوید که بر پایه آمار سازمان ثبت احوال در ۹ ماهه اول امسال، ۱۲ درصد زنانی که از همسران‌شان جدا شده‌اند، کم تر از ۲۰ سال داشتند.

به گزارش رادیوزمانه، موسوی چلک به خبرگزاری ایسنا گفته: «اگر جمعیت زیر ۲۵ سال را در محاسبه آمار طلاق در نظر بگیریم اکثر مطلقه‌ها و هم چنین بخش اصلی طلاق‌ها در کمتر از ۲۵ سالگی اتفاق می‌افتد.»

بر پایه آمارها سالانه بین ۳۵ تا ۴۵ هزار ازدواج در ایران بین دختران و پسرانی انجام می‌شود که کمتر از ۱۵ سال سن دارند.

به گفته او در سال ۱۳۹۲ به طور میانگین در مقابل هر پنج ازدواج، یک طلاق در ایران رخ داده اما در برخی استان‌ها مانند تهران این نسبت کمتر از سه ازدواج و یک طلاق است.

همچنین رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران می‌گوید یکی از مهم‌ترین دلایل طلاق در ایران «عدم رضایت جنسی» است اما زوجین به علت «ملاحظات اجتماعی متعدد» این موضوع را در دادخواست‌های طلاق خود مطرح نمی‌کنند.

مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری شهریور امسال خبر داد که ۱۴ میلیون پرونده طلاق در دادگاه‌های ایران در جریان است.

فشار اجتماعی بر زنانی که طلاق می‌گیرند

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران همچنین می‌گوید که جامعه ایرانی نسبت به یک زن مطلقه «دید خیلی خوبی ندارد.»

به گفته موسوی اگر در ایران، زنی که دارای شوهر است با دوستانش به مسافرت برود، «هیچ مشکلی ندارد» اما اگر همین زن بعد از طلاق این عمل را تکرار کند، «برچسب‌های اجتماعی متعددی به وی زده شده» و با «تحقیرات متعدد اجتماعی» روبرو خواهد شد که این عوامل بستر «ایجاد آسیب‌های اجتماعی متعدد» را برای آنان فراهم می‌کند.

افزایش طلاق، کاهش ازدواج، کاهش بچه‌دار شدن و در نهایت روند رشد منفی جمعیت در ایران باعث بروز «نگرانی‌هایی بین مقامات» این کشور شده است.

آمار سال ۱۳۹۲ نشان می‌دهد که میزان ثبت ازدواج در ایران نسبت به سال پیش از آن روندی کاهشی و آمار طلاق روندی رو به افزایش داشته است.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter