English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

برجسته‌ترین مخالف پوتین به ضرب گلوله در مسکو ترور شد

آذوح: بوریس نِمتسوف سیاستمدار سرشناس مخالف ولادیمر پوتین رئیس جمهوری روسیه، شامگاه جمعه ۲۸ فوریه به ضرب گلوله افراد ناشناس در مسکو ترور شد.

نمتسوف ۵۵ ساله از برجسته‌ترین مخالفان پوتین به شمار می‌آمد. او از اعضای حزب جمهوری‌خواه روسیه و حزب آزادی مردم بود که آن را در سال ۲۰۱۲ تاسیس کرد.

به گزارش العربیه به نقل از خبرگزاری «تاس» یک منبع امنیتی روس گزارش داده است که آقای نمتسوف در نزدیکی کاخ کرملین، هدف اصابت چهار گلوله قرار گرفته است. این در حالی است که خبرگزاری «اینترفاکس» از شلیک هفت گلوله به این فعال سیاسی روس خبر داده است.

محققان بررسی حادثه را آغاز کرده‌اند و ولادیمر کولوکلتسیف وزیر کشور روسیه در جریان حادثه و اقدام‌های پس از آن قرار گرفته است.

نمتسوف حدود دو هفته پیش از ترورش به تلویزیون بلاروس گفته بود: «از این می‌ترسم که پوتین من را بکشد.»

نمتسوف یکی از بنیانگذاران جنبش اپوزیسیون «همبستگی» (سولیدارنوست) در سال ۲۰۰۸ است. او در دهه نود قرن گذشته در انتخابات شهرداری ایالت نِجنی اوپلاست پیروز شد (۱۹۹۱-۱۹۹۷). در اواخر دهه نود به سمت معاون نخست وزیر روسیه در دوره ریاست جمهوری بوریس یلتسین رسید. او مسئولیت چند وزارتخانه از جمله وزارت سوخت و نیرو را نیز عهده دار بود.

از زمانی که مجلس دوما (پارلمان روسیه) را در سال ۲۰۰۳ ترک گفت، چند حزب مخالف ولادیمر پوتین را رهبری کرد. او چندین کتاب در انتقاد از سیاست‌های پوتین منتشر کرد و خواستار برگزاری انتخابات دموکرات و عادلانه شد.

نمتسوف نهم اکتبر ۱۹۵۹ در شهر سوچی روسیه به دنیا آمد. مادرش یهودی بود اما او پس از آنکه دریافت مادر بزرگش در کودکی غسل تعمدیش داده، مسیحی ارتدوکس شد.

در سال ۱۹۸۶ و در اوج بحران نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل، نِمتسوف چندین تظاهرات در مخالفت با برپایی نیروگاه هسته‌ای در منطقه در شهر سوچی به راه انداخت و در این فعالیت خود موفق شد. او همچنین از برگزاری بازی‌های المپلک ۲۰۱۴ در شهر سوچی انتقاد کرد.

نِمتسوف پیش از این از چند عملیات ترور جان سالم به در برده بود که آخرین آن‌ها در سال ۲۰۰۹ بود.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter