English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

شین‌آبادی‌ها در تهران تحصن کردند

آذوح: علی‌رغم گذشت ٢٧ ماه از بروز آتش‌سوزی مدرسه روستای شین‌آباد پیرانشهر، آسیب‌دیدگان حادثه همچنان در انتظار تحقق وعده مقامات دولتی هستند.

دختران و خانواده قربانیان حادثه شین‌آباد روز گذشته با سفر به تهران در مقابل ساختمان وزارت آموزش و پرورش دست به اعتراض زدند.

آنان بشدت از "تبلیغات رسانه‌ای دولت و وزارت آموزش و پرورش" مبنی بر ارائه‌ی خدمات ویژه به حادثه‌دیدگان، ناراضی می‌باشند.

یکی از پدران حاضر در تحصن روز شنبه در تهران با ابراز نگرانی از وضعیت بوجود آمده برای دختران شین‌آباد به مشرق نیوز گفته است: قرار بود که مستمری مادام العمر برایشان در نظر گرفته شود و نیز بیمه بیکاری به این خانواده‌ها تعلق بگیرد که این موضوعات هیچکدام عملیاتی نشده است.

وی در ادامه از اقدامات اندک و سُست وزارت آموزش و پرورش به شدت انتقاد کرد و خبر داد که یکی از دختران شین‌آباد حدود یکماه است که نه معلمی به آنها مراجعه کرده و نه کسی وضعیتشان را پیگیری می‌کند.

منبع یادشده به نقل از پدر یکی از این دختران اعلام کرد: تا الان ده‌ها تماس از خارج از کشور داشتیم که مردم خیری هستند که بخواهند این کودکان را درمان کنند اما به خاطر امیدی که به دولت آقای روحانی بسته بودیم همه این پیشنهادها را رد کردیم متاسفانه تدبیر این دولت هنوز نتیجه برای این بچه ها نداشته است.

تاکنون  ١٨ تن از اوليای كودكان شين‌آبادی نتوانسته‌اند ديه كامل را از بيمه ايران دريافت كنند.

آمنه راد یکی از دانش آموزان مدرسه شین آباد است که دچار سوختگی شدید شده است، وی که در این تجمع حضور داشته، گفته است: "فقط دیه را به ما داده‌اند آن هم نه به همه بچه‌ها به بعضی‌ها هم نصف دیه را داده‌اند و می‌گویند زیاد است همه آن را نمی‌توانیم پرداخت کنیم".

اواسط آذرماه ٩١ کلاس درس مدرسه ابتدایی روستای شین‌آباد از توابع شهرستان مرزی پیرانشهر دچار آتش سوزی شد.

از ۳۷ نفر دانش آموزان آن ۲۹ نفر دچار سوختگی شدند و دو دختر دیگر نیز بر اثر سوختگی شدید جان خود را از دست دادند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter