English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

احضار فرماندار و شهردار سلماس به تهران در پی برچیده شدن مجسمه ی فردوسی

آذوح: فرماندار و شهردار سلماس جهت پاسخگوی در مورد برچیده شدن مجسمه فردوسی از میدان فردوسی این شهر به تهران احضار شدند.

به گزارش خبرنگار آرازنیو٬ یکشنبه دهم اسفند ماه ۹۳ مسعود حاج علیلو فرماندار شهر سلماس جهت پاسخگویی در مورد مجسمه فردوسی به وزارت کشور واقع در تهران احضار شده است. بدنبال آن امروز چهارشنبه  رحیمی شهردار سلماس نیز به تهران احضار شد. همزمان با فشار بر مسولین شهر سلماس نیروهای امنیتی ۵۷ نفر از فعالین ملی و مدنی این شهز را در ارتباط به مجسمه فردوسی طی تماس تلفنی به اداره اطلاعات شهر احضار کرده اند.

گفتنی است شورای شهر سلماس ۲۲ بهمن امسال در سالروز انقلاب اسلامی طی مصوبه ای نام میدان فردوسی را به میدان انقلاب تغییر و بدنبال آن مجسمه فردوسی را از میدان برچیدند. اقدام شوری شهر سلماس با استقبال گسترده مردم شهر روبرو شد همچینین از نقاط مختلف آزربایجان فعالان ملی و مدنی آزربایجان ضمن تقدیر از مصوبه شوری سلماس خواستار چنین اقدامی در سایر نقاط آزربایجان شدند. بدنبال استقبال مردمی از تغییر نام فردوسی و برچیده شدن هیکل این شاعر ناسیونالیست پارسی مرکز نشینان در یک اقدام غیر قانونی با فشار نیروهای امنیتی اطلاعاتی مصوبه شورای شهر سلماس را ملغی کردند و هیکل فردوسی را دوباره به میدان برگرداندند.

هنوز بعد از گذشت سه هفته از این ماجرا فشار ارگانهای امنیتی بر مسولین سلماس و فعالین ملی – مدنی آزربایجان ادامه دارد و در این سوی اعتراضات فعالین آزربایجانی بر علیه نیروهای پانفارسیسم ادامه دارد.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter