English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

نامه 1811 دانشجوی آذربایجانی به روحانی: ما خواهان رسمیت بخشیدن به زبان ترکی می باشیم+ تصاویر امضا

آذوح: ۱۸۱۱ دانشجوی آذربایجانی با امضای طوماری از روحانی رئیس جمهور ایران خواسته اند اقدامات لازم برای احقاق حقوق اقلیتها در ایران را فراهم نماید.

به گزارش اویان نیوز، ۱۸۱۱ دانشجوی آذربایجانی از دانشگاه‌های شهرهای اورمیه، زنجان، کلیبر، دانشگاه سراسری تبریز، دانشگاه سراسری مراغه و دانشگاه آزاد اسلامی مشکین‌شهر با امضای طوماری خواستار احقاق حقوق اقلیتها در ایران شدند.

در بخشی از این نامه که به دفتر ریاست جمهوری ارسال شده آمده است: «پس از انقلاب، در نتیجه‌ی غفلت متولیان فرهنگی و متخصصین حقوقی، تلاشی جدی برای بهبود اوضاع نابسامان فرهنگی اقوام [و ملت‌های ساکن در ایران] صورت نگرفته است. اقدامات ناقصی چون شبکه‌های استانی صدا و سیما -به دلیل استفاده‌ی نادرست از زبان مردم و گاهاً به سخره گرفتن آن-، نارسایی و عدم شفافیت اصل ۱۵ قانون اساسی و مهم‌تر از آن اجرای ناقص این اصل به دلیل نبود الزامات اجرایی و حقوقی، نه تنها در حل مشکلات حقوقی اقوام [و ملت‌های ساکن در ایران] راهگشا نبوده بلکه گاهاً زمینه‌ی بروز مشکلات جدیدی را نیز فرآهم آورده است.»

دانشجویان آذربایجانی با اشاره به وعده های انتخاباتی حسن روحانی در این نامه آورده اند: با تکیه بر بندهای ۱،۴ و ۷ بیانیه‌ی سوم انتخاباتی جنابعالی، خواهان «رسمیت بخشیدن به زبان ترکی»، «تحصیل به زبان مادری‌مان  در مدارس و دانشگاه‌ها»، «تدوین قوانین لازم برای اجرای کامل قانون اساسی به‌ویژه اصول ٣، ١۵ و ١٩ به منظور رفع تبعیض‌های موجود» و «تأسیس هر چه سریع‌تر فرهنگستان زبان و ادب ترکی با مشارکت متخصصین و دلسوزان این عرصه» می‌باشیم.

امضا کننده گان این نامه در پایان ضمن در خواست «تغییر نگاه امنیتی نسبت به اقوام [و ملت‌های ساکن در ایران] و فرهنگ‌های مختلف» می افزایند: ضمن تحقق بخشیدن به آنچه جنابعالی در مقام حقوقدان و تحت عنوان «حقوق اقوام» در زمان انتخابات وعده داده‌اید، پایگاه‌های اعتماد اجتماعی را مستحکم‌تر نماید.

برخوردهای امنیتی با دست اندرکاران نامه

به گفته ی دست اندرکاران این کمپین، مسئولان حراست دانشگاههای پیام نور اورمیه، نقده و پارسآباد، امضای دانشجویان این دانشگاه را ضبط نموده اند.

این فعالان دانشجوی به اویان نیوز گفته اند، اتابک سپهری از فعالان این کمپین در شهر پارسآباد مغان به دلیل جمع آوری امضا از سوی ماموران امنیتی بازداشت گردید.

به گفته ی ایشان، متن نامه و امضای دانشجویان به خبرگزاری های رسمی در ایران ارسال گردید ولی این خبرگزاری از انتشار این نامه خودداری نمودند.

دست اندرکاران این کمپین، تاکید داشتند این کمپین امضا مستقل از تمام جریانهای سیاسی حاضر در ایران تهیه شده است.'

 

متن-نامه-1

imza ruhani (2)imza ruhani (3) imza ruhani (4) imza ruhani (5) imza ruhani (6) imza ruhani (7)imza ruhani (8)imza ruhani (9)imza ruhani (10) imza ruhani (11) imza ruhani (12) imza ruhani (13) imza ruhani (14)imza ruhani (15) imza ruhani (16) imza ruhani (17) imza ruhani (18) imza ruhani (19) imza ruhani (20) imza ruhani (21) imza ruhani (22) imza ruhani (23) imza ruhani (24) imza ruhani (25)imza ruhani (26) imza ruhani (27) imza ruhani (28)imza ruhani (29)imza ruhani اورمیه-1 اورمیه-2 اورمیه-3 اورمیه-4 اورمیه-5 اورمیه-6 اورمیه-7 اورمیه-8 اورمیه-9 اورمیه-10 اورمیه-11 اورمیه-12 اورمیه-13 اورمیه-14 اورمیه-15 اورمیه-16 اورمیه-17 اورمیه-18 اورمیه-19 اورمیه-20 اورمیه-21 اورمیه-22 اورمیه-23 اورمیه-24 اورمیه-25 اورمیه-26

 

 

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter