English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

سازمان ملل: حقوق اقلیتهای اتنیکی و مذهبی در ایران رعایت نمیشود

آذوح: در تازه‌ترین گزارش سالانه سازمان ملل بار دیگر نسبت به وضعیت نقض حقوق‌بشر در ایران ابراز "نگرانی عمیق" شده است.

دفتر بان‌کی‌مون دبیرکل سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه، دوازدهم اسفندماه گزارش داد که حکومت اسلامی ایران به وعده خود درباره حفاظت از اقلیت‌های اتنیکی و مذهبی عمل نمی‌کند.

گزارش به نشست سالانه شورای حقوقبشر سازمان ملل در ژنو می‌باشد.

در بخشی از گزارش آمده است: افرادی که خواستار شناسایی بیشتر حقوق فرهنگی و زبانی خود هستند، در معرض مجازات‌های سخت و از جمله اعدام قرار دارند.

بان‌کی‌مون ضمن ابراز نگرانی از وضعیت حقوق‌بشر در حاکمیت کنونی ایران می‌گوید که مقامات حکومتی در ۱۰ ماه اول سال ۲۰۱۴ میلادی، حداقل ۵۰۰ نفر و "احتمالا بسیار بیشتر از این تعداد" را اعدام کرده‌اند.

دویچه‌وله به نقل از رویترز بخشی از گزارش دبیرکل سازمان ملل را منتشر نموده که در آن اعلام شده است: مظنونان در ایران شکنجه شده و مورد بد رفتاری قرار می‌گیرند، ماه‌ها در انفرادی نگهداری می‌شوند بدون این که به وکیل دسترسی داشته باشند و برای اتهام‌هایی مانند "فساد فیالارض" و "محاربه با خدا" با خطر مرگ روبرو هستند.

این گزارش همچنین می‌افزاید حدود دو سوم زنان قربانی خشونت خانگی هستند، و دختران کماکان مجبور به تن دادن به ازدواج اجباری می‌شوند.

حکومت اسلامی ایران همچنان اجازه سفر گزارشگر حقوق‌بشر به ایران را نمی‌دهد و بنابه متن گزارش روز گذشته، ایران همچنین به ۲۴ سوال از مجموع ۲۹ پرسشی که سازمان ملل در زمینه‌های مشخص حقوق‌بشری از این کشور پرسیده پاسخ نداده است.

بیست و هشتمین نشست سالانه شورای حقوق‌بشر سازمان ملل از یازدهم اسفندماه تا ۸ فروردین سال آینده، ادامه خواهد داشت و سیاست دولت‌ها و حقوق‌بشر، حقوق کودکان، خشونت علیه زنان، مجازات اعدام، حقوق معلولان و ناتوانان، تبعض نژادی و تغییرات اقلیمی و حقوق‌بشر در گروه‌های کاری بحث می‌شود.

نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در حال بررسی پرونده‌ی حکومت اسلامی ایران در این شورا می‌باشد.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter