English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

هشدار ائتلاف ملی سوریه نسبت به دخالت‌های ایران

آذوح: سخنگوی ائتلاف ملی نیروهای انقلاب و اپوزیسیون سوریه اعلام کرد دخالت نظامی آشکار و علنی ایران در سوریه، دیگر تنها تهدیدی برای مردم سوریه و اقشار مختلف آن نیست بلکه خطر آن از مرزهای سوریه تجاوز کرده و به هشداری برای منطقه تبدیل شده است.

ائتلاف افزود که حضور ایران امروز در منطقه عربی توسعه یافته و از حامل دینی مشترک برای رسیدن به منافع نظام استبادی‌اش و اجرای پروژه‌های ویژه‌اش استفاده می‌کند؛ از همین رو در همه مناطق تنش‌ها و تشکیلاتی شبه‌نظامی درست کرده که از هر گونه منافع ملی در آن مناطق به دور است.

ائتلاف ملی سوریه همچنین از پیشنهاد احمد بن حلی، معاون دبیرکل اتحادیه عرب درباره تشکیل نیروی عربی مشترک برای حمایت از امنیت ملی عربی و در راس آن دخالت ایران در سوریه استقبال کرد. این پیشنهاد در صدر دستور کار نشست سران عرب که قرار است ۲۸ مارس جاری تشکیل شود خواهد بود.

پیش از این ائتلاف ملی سوریه از شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب خواسته بود نشست‌هایی برای بررسی این دخالت‌ها تشکیل داده و قطعنامه‌هایی برای جلوگیری از نقض حاکمیت ملی سوریه توسط ایران صادر کنند. گروه‌های اپوزیسیون سوریه نیز خواستار فعال شدن نقش اتحادیه عرب در این زمینه شده بودند و خواستار آن شده بودند که این اتحادیه جایگاه واقعی خود را در سیر حوادث باز یابد.

ائتلاف ملی سوریه همچنین از اتحادیه عرب خواسته جلسه‌ای فوری برگزار کند و تصمیم‌هایی برای نجات سوریه، مردم و آینده آن اتخاذ کند.

سخنگوی ائتلاف ملی سوریه گفت: «کشورهای عربی امروز راهی جز پشتیبانی از خواسته ملت‌ها در آزادی و عدالت علیه طاغوت‌ها و دیکتاتوری‌هایی که از دهه‌ها پیش در منطقه استبداد به پا داشتند ندارند؛ حکومت‌هایی که پلی برای عبور تمام طرح‌های طمع ورز به منطقه بودند و از تروریست و تندروی به عنوان ابزاری برای اجرای این طرح‌ها استفاده کردند؛ به گونه‌ای که امروز خطری مستقیم تشکیل می‌دهند که به یک نظام یا یک کشور بسنده نمی‌کند بلکه امت عربی با تاریخ، ادیان و ملت‌های آن را هدف قرار داده است.»

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter