English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

مجلس ایران بودجه پرداخت یارانه نقدی به ۵.۵ میلیون نفر را قطع کرد

آذوح: نمایندگان مجلس ایران تصویب کردند که پرداخت یارانه نقدی به شهروندان ایرانی به میزان ۳ هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کند.

با توجه به پرداخت ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان یارانه نقدی به هر نفر در ماه (۵۴۶ هزار تومان در سال)، این کاهش ۳ هزار میلیارد تومانی به معنی قطع بودجه لازم برای پرداخت یارانه مستقیم به حدود ۵.۵ میلیون نفر از دریافت کنندگان یارانه نقدی در ایران خواهد بود.

به تصویب نمایندگان مجلس ایران، سقف بودجه دولت برای پرداخت یارانه های نقدی و غیرنقدی ۳۹ هزار میلیارد تومان تعیین شده است. مبلغ پیشنهادی اولیه دولت در لایحه بودجه سال آینده، ۴۲ هزار میلیارد تومان بود.

پیش از تصویب کاهش ۳ هزار میلیارد تومانی در بودجه پرداخت یارانه، تعدادی از نمایندگان طرح دیگری را پیشنهاد کرده بودند که دولت را موظف به کاهش ۱۲ هزار میلیارد تومان از یارانه نقدی پرداختی به شهروندان می کرد.

محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه، با اعلام مخالفت با پیشنهاد این نمایندگان گفت که تصویب طرح آنها، به معنی قطع یارانه نقدی ۲۶ میلیون نفر خواهد بود.

    پیش از تصویب کاهش ۳ هزار میلیارد تومانی در بودجه پرداخت یارانه، تعدادی از نمایندگان طرح دیگری را پیشنهاد کرده بودند که دولت را موظف به کاهش ۱۲ هزار میلیارد تومان از یارانه نقدی پرداختی به شهروندان می کرد. رئیس سازمان برنامه و بودجه، با اعلام مخالفت با پیشنهاد این نمایندگان گفت که تصویب طرح آنها، به معنی قطع یارانه نقدی ۲۶ میلیون نفر خواهد بود

در پی اعلام مخالفت دولت، نمایندگان با صرف نظر کردن از پیشنهاد کاهش ۱۲ هزار میلیارد تومانی در بودجه پرداخت یارانه مستقیم، کاهش ۳ هزار میلیارد تومانی در این بودجه را به تصویب رساندند.

اجرای طرح پرداخت یارانه مستقیم در ایران، از چهار سال پیش شروع شد و دولت محمود احمدی‌نژاد، هم‌زمان با افزایش قیمت مواد سوختی و برخی کالاهای اساسی، پرداخت یارانه نقدی را به تمام ایرانیان آغاز کرد. این در حالی است که از همان ابتدا، دولت ایران برای تامین منابع مالی پرداخت یارانه‌ها با مشکل روبه رو بود.

دولت حسن روحانی برای حل این مشکل تصمیم گرفت از خانوارهای با درآمد بالا بخواهد که از گرفتن یارانه انصراف بدهند. اما ۷۳ میلیون نفر از یارانه‌بگیران دوباره ثبت نام کردند و تنها دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر انصراف دادند.

اواسط تابستان علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد ایران اعلام کرد که ۱۰ میلیون نفر از افراد پردرآمد شناسایی شده‌اند و "به زودی و آرام آرام این افراد از فهرست یارانه‌بگیران حذف می‌شوند".

محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ایران، دو هفته پیش گفت که حذف خانوارهای پردرآمد از فهرست پرداخت یارانه‌ها از مدت‌ها قبل شروع شده 'اما ضرورتی برای رسانه ای کردن آن و ارائه گزارش به رسانه‌ها وجود نداشته است."

به گفته آقای نوبخت حذف یارانه افراد پردرآمد، با شناسایی آنها توسط وزارت تعاون و رفاه اجتماعی انجام می‌شود.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter