English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

اعدام 32 زندانی در ایران

آذوح: ۱۵ زندانی با جرایم مربوط به مواد مخدر در زندان قزلحصار کرج از طریق چوبه دار اعدام شدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طی روز چهارشنبه ۱۳ اسفند ماه ۱۵ زندانی با جرایم مربوط به مواد مخدر در زندان قزلحصار کرج از طریق چوبه دار اعدام شدند.

تعدادی از این اعدام شدگان مدتی پیش به «ندامتگاه تهران بزرگ» انتقال داده شده بودند که دیروز برای اجرای حکم به زندان قزلحصار بازگردانده شدند.

گفتنی است، روز گذشته در مجموع ۲۳ زندانی در زندان قزلحصار به سلول انفرادی منتقل شدند و باخانواده خود به عنوان آخرین ملاقات دیدار کردند، اما طی روز جاری حکم ۸ تن از ایشان به دلایل نامعلومی اجرا نشد و ایشان به سلولهای خود بازگشتند.

خبرگزاری هرانا روز گذشته از انتقال ۱۵ زندانی به سلول انفرادی جهت اعدام خبر داده بود که رقم صحیح آن ۲۳ تن می‌باشد.

اعدامهای فوق و هویت اعدام شدگان تا لحظه تنظیم این خبر از سوی رسانه‌های رسمی ایران اعلان نشده است.

شش زندانی سنی مذهب در زندان رجایی شهر اعدام شدند

حامد احمدی، کمال ملایی، جمشید دهقانی، جهانگیر دهقانی، صدیق محمدی و سیدهادی حسینی سپیده دم روز جاری در زندان رجایی شهرکرج اعدام شدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این ۶ زندانی سنی مذهب که ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه روز گذشته از سالن ۱۰ زندان رجایی شهر کرج به سلول انفرادی منتقل شده بودند ساعت ۴ صبح روز جاری (چهارشنبه ۱۳ اسند ماه) از طریق چوبه دار اعدام شدند.

یکی از بستگان حامد احمدی در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: «دو آمبولانس چند دقیقه قبل [ساعت ۵ صبح] از در زندان خارج شد و تجمع کنندگان به سمتشان هجوم بردند. ما نتوانستیم اجساد را ببینیم ولی ماموران به ما گفتند هر شش نفر اعدام شده‌اند و ما باید برویم اجساد را در بی‌بی سکینه تحویل بگیریم.»

گفتنی است، سازمان عفو بین الملل با انتشار بیانیه ای خواستار توقف فوری اجرای حکم اعدام این زندانیان شده بود.

اعدام مردی در بندرعباس به اتهام قتل

صبح روز پنج شنبه ۷ اسفند یک مرد به اتهام قتل، در زندان بندرعباس به دار آویخته شد.

به گزارش هرانا به نقل از وب سایت رسمی دادگستری کل استان هرمزگان، صبح روز پنج شنبه ۷ اسفند یک مرد در بندرعباس به دار آویخته شد. این زندانی به نام «م. ک. »به اتهام قتل فردی در سال ۱۳۸۹ به اعدام محکوم شده بود.

بر اساس گزارش سالانه (۲۰۱۴) بخش آمار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران حدود ۶۱ درصد از اعدامها در ایران بدون اطلاع رسانی رسمی از سوی دستگاه قضایی یا نشریات داخلی و اصطلاحا بطور مخفیانه صورت میگرد.

ده زندانی در شیراز اعدام شدند

سحرگاه امروز ده زندانی در زندان عادل آباد شیراز تحت عنوان قصاص نفس و جرایم مرتبط با مواد مخدر اعدام شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران سحرگاه امروز ده زندانی مرد که هفت تن از آنان تحت عنوان مجازات جرایم مرتبط با مواد مخدر به اعدام محکوم شده بودند و سه زندانی دیگر تحت عنوان قصاص در زندان عادل آباد شیراز به دار آویخته شدند.

لازم به ذکر است هویت اعدام شدگان تاکنون شناسایی نشده است و رسانه های دولتی یا نهادهای مطلع نیز در این خصوص تاکنون اطلاع رسانی نداشته اند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter