English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

فرزند هاشمی رفسنجانی به ۱۵ سال حبس محکوم شد

آذوح: خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه پاسداران ایران، گزارش داده است که مهدی هاشمی، فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران، به ۱۵ سال زندان محکوم شده است.

خبرگزاری فارس در گزارش خود، از مهدی هاشمی با اختصار «م. ه» یاد کرده و او را به «آقا‌زاده جنجالی» توصیف کرده است.

بنا بر این گزارش «سرانجام رسیدگی به پرونده بین‌المللی آقازاده جنجالی به نقطه پایان رسید.»

برپایه گزارش خبرگزاری فارس «رسیدگی به پرونده این فرد از نیمه مرداد امسال در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران و به ریاست قاضی مقیسه آغاز شد. جلسات رسیدگی به پرونده این فرد در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب بیش از ۲۸ جلسه به طول انجامید اما سرانجام آخرین روز هفته گذشته اخباری مبنی بر صدور حکم به گوش رسید.»

این گزارش افزوده است: «براساس شنیده‌ها م. ه آقازاده جنجالی به واسطه سه اتهام در پرونده‌اش مجموعاً به ۱۵ سال حبس محکوم شد.»

خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسداران ادامه داده است: «وی به واسطه یکی از مواد قانونی به ۷ سال حبس، جزای نقدی، انفصال محکوم شده است. همچنین این فرد به واسطه یکی دیگر از مواد همین قانون، به ۵ سال حبس محکوم شده است. این در حالی است که نامبرده به واسطه یکی از مواد قانون مجازات اسلامی به ۳ سال حبس محکوم شده است.»

البته این حکم بدوی بوده و متهم پس از ابلاغ حکم ۲۰ روز فرصت دارد نسبت به حکم صادره اعتراض کند.

مهدی هاشمی حدود دو سال پیش پس از سه سال زندگی در بریتانیا به ایران بازگشته بود. او پس از انتخابات جنجال برانگیز ریاست جمهوری سه سال گذشته ایران، این کشور را به مقصد بریتانیا ترک کرد. در آن زمان سفر او «ماموریتی» و به منظور سرکشی به واحدهای دانشگاه آزاد در آکسفورد عنوان شد. 



مدتی پس از آغاز ناآرامی‌های پس از انتخابات، مقام‌های قضایی از تشکیل پرونده‌ای قضایی برای مهدی هاشمی به اتهام دست داشتن در ناآرامی‌ها سخن گفتند. 

سرانجام او پس از بازگشت به ایران، به همراه وکیلش، به دادسرای اوین مراجعه کرد که در پی آن بازداشت شد. او سرانجام پس از طی مراحل بازجویی، با سپردن وثیقه از زندن آغاز شد.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter