English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

تفهیم اتهام و صدور قرار تامین برای یونسی به خاطر «بغداد پایتخت ما است»

آذوح: محمد موحد رئیس دادگاه انقلاب تهران از تفهیم اتهام و صدور قرار تأمین برای علی یونسی دستیار ویژه رئیس جمهوری ایران در امور اقوام و مذاهب به خاطر اظهاراتش که در آن بغداد را پایتخت ایران توصیف کرد، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم نزدیک به نهادهای امنیتی ایران محمد اظهار داشت: «در پی اظهارات آقای یونسی که در روزنامه‌ها و رسانه‌ها نیز پخش شد، گزارش‌های مختلفی از سوی دادستانی عمومی تهران و مراجع امنیتی ارجاع شد.»

وی ادامه داد: «با توجه به وصول این گزارش‌ها، آقای یونسی به دادسرای ویژه روحانیت احضار شدند، تحقیقات لازم انجام و اظهارات ایشان استماع شد.»

موحد با بیان اینکه قرار تأمین برای وی صادر شده است گفت: «اما هنوز پرونده به دادگاه ارجاع نشده است و بعد از طی فرآیند لازم ارسال می‌شود.»

رئیس دادگاه انقلاب تهران، اتهام یونسی را اظهارات خلاف امنیت ملی عنوان کرد.

در همین حال، محمد رضا نقدی، فرمانده سازمان بسیج ایران، خواستار محاکمه علی یونسی در دادگاه صحرایی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، نقدی چهارشنبه ۱۸ مارس در مراسم جشنواره ملی سرزمین نور با اشاره به سخنان جنجال برانگیر علی یونسی گفت: « برخی‌ها گفتند این آقا را عزل کنید و دیگران هم مطالب دیگری مطرح کردند. اما باید بدانیم این اظهارات خیانت است و باید کسی که به امت اسلام خیانت می‌کند و عامدانه حرف‌های تفرقه‌افکنانه می‌زند در دادگاه صحرایی محاکمه کنند.»

وی افزود : «این شرایط طلایی و مودتی را که برای امت اسلام به وجود آمده است، تلاش می‌کنند برهم بزنند اما ما باهم هستیم و این توطئه‌ها نتیجه جواب نخواهد داد و هر توطئه‌ای که می‌کنند بیداری امت اسلام بیشتر خواهد شد.»

سخنان یونسی در همایش هویت ایرانی در هفته گذشته خبرساز شد و شبکه خبری العربیه، اولین شبکه بین المللی بود که سخنان یونسی را به جهان عرب بازتاب داد. این سخنان اعتراض شدید وزیر امور خارجه عراق را به همراه داشت، و به همین دلیل رسانه‌های مخالف دولت در ایران به انتقاد از سخنان علی یونسی پرداختند.

یونسی در این همایش گفت: «جغرافیای ایران و عراق غیرقابل تجزیه است و فرهنگ ما غیرقابل تفکیک است. پس ما یا باید با هم بجنگیم و یا یکی شویم».

ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق در واکنش به این سخنان گفت: «عراق دارای حاکمیت کامل است و به هیچ طرفی چه ایران و چه غیر از آن اجازه نداده و نخواهد داد که این حاکمیت را نقض یا در امور داخلی این کشور دخالت کند».

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter