English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

امام‌جمعه مشهد: امام‌خمینی فرمودند ضرر موسيقي از ترياک بيشتر است

آذوح: امام جمعه مشهد گفت: محشور شدن با جريان آهنگ و موزيک يک حشر و انسي است که انسان را از محوطه عبوديت و بندگي خدا جدا مي کند.

به گزارش پارسینه به نقل از روزنامهٔ خراسان، حجت الاسلام والمسلمين «سيداحمد علم الهدي» در خطبه اول نمازجمعه مشهد مقدس که روز گذشته در صحن ها و رواق هاي متبرک حرم مطهر امام هشتم(ع) برگزار شد، به بحث موسيقي اشاره کرد و گفت: اگر موسيقي واقعا يک هنر بود، از اين هنر بايد در مسائل معنوي و ارزشي هم استفاده مي شد. وي با بيان اين که ائمه اطهار(ع) که قوي ترين هنرمندان اين عرصه را در ميان شيعيان خود داشته اند از آن استفاده نکرده اند گفت: دليل اين که استفاده نکرده اند اين بود که نوع لهو موسيقي متبادر از آن است.

وي ادامه داد: انس گرفتن و محشور شدن با جريان آهنگ و موزيک يک حشر وانسي است که انسان را از محوطه عبوديت و بندگي خدا جدا مي کند. وي با اشاره به يکي از ديدارهاي برخي از مسئولان فرهنگي دولت گذشته با مقام معظم رهبري، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمود ه اند: اين را بدانيد که توسعه موسيقي و ترويج آن در کشور برخلاف ترويج اسلام است و با ترويج اسلام ناسازگار است.

وي افزود: اين که يک جوان بنا باشد يک سيخي در گوشش کند و صدايي را به عنوان آرامش بخش، به صورت موزيک بشنود، ديگر نمي تواند در اين جامعه عنصر جدي باشد و به تعبير امام خميني(ره) مغزي که تحت تاثير موسيقي قرار گرفته است به صورت جدي فکر نمي کند. خطيب جمعه مشهد تصريح کرد: وقتي اعصاب انساني به وسيله نواهاي موسيقي تحت تاثير قرار بگيرد، ديگر آن انسان دغدغه هاي خود را درباره مسائل مربوط به دين و مسائل اجتماعي و سياسي از دست مي دهد.

وي اضافه کرد: «امام (ره) در يکي از فرمايشات خود فرموده اند ضرر موسيقي از ترياک بيشتر است.» حجت الاسلام والمسلمين «علم الهدي» تصريح کرد: استماع موسيقي باعث مي شود دروازه دل که بايد خداگرايي را در دل ايجاد کند تخريب شود. وي تاکيد کرد: بايد توجه کنيم که جوانان به جرياني آلوده نشوند که برايشان مسيري به طرف گناه باز شود چرا که حداقل ضرر انس گرفتن با موسيقي باز شدن راه براي معصيت و نافرماني خداست.

امام جمعه مشهد افزود: خداوند در سوره «قصص» وقتي ويژگي افراد مومن از اهل کتاب را بيان مي کند، مي فرمايد:«افراد مومن کساني هستند که وقتي صداي لغو را مي شنوند از لغو اعراض مي کنند» و امام(ع) لغو را در قرآن اين گونه معنا کرده اند که يعني انسان با مسائل عياشي خوشگذراني و آرام بخشي عيش نوش مانوس شود. وي با بيان اين که «لغو» در لغت هم به معناي بيهوده کاري است گفت: آن بيهوده کاري حرام است که انسان را بيهوده مي کند.

امام جمعه مشهد افزود: بسياري از فقها فتوايشان اين است که موسيقي در همه انواع، حرام است و برخي ديگر مانند امام(ره) و بزرگان ديگر عقيده دارند مصداق لهو از موسيقي حرام است و مصداق لهو بارز موسيقي همين موزيک هايي است که جوانان گوش مي دهند يا براي گرم کردن يک مجلس خوشگذراني استفاده مي شود. وي ادامه داد: اگر اين موسيقي هاي حرام با يک سرود مذهبي آميخته شود، همان سرود مذهبي هم حرام مي شود و اين طور نيست که اگر در يک برنامه حرام نام امام حسين(ع) بيايد، حرام خدا، حلال شود و حتيحرمت اين کار بدتر است چرا که اين کار توهين به مقام ولايت و ساحت مقدس معصوم(ع) است.

وي ادامه داد: اگر بخواهيم احساسات مردم را نسبت به امام زمان(عج) از طريق اجراي يک برنامه حرام تحريک کنيم، حرمتش بيشتر است. وي تاکيد کرد: استماع، دروازه دل است و اگر اين دروازه با حرام گشوده شود وارد آتش فاسد مي شود. خطيب جمعه مشهد اظهار داشت: نبايد اين طور باشد که هر کس پابرهنه به مسائل شرعي وارد شود و احکام حلال و حرام خداوند را دست بيندازند و نفهميده به شخصيت هاي متخصص و فقهايي که امين پيغمبر(ص) هستند جسارت و توهين شود، به اين دليل که مي خواهيم حرفي بزنيم که تعدادي مطرب هوس باز خوششان بيايد.

خبرآنلاین

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter