English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

چهل روز از دستگیری سعید نعیمی گذشت

آذوح: امروز جمعه 27 خرداد90 بیش از 40 روز از دستگیری سعید نعیمی فعال سیاسی و مدافع حقوق بشر آذربایجانی می گذرد. با وجود این هنوز خبری دقیق از اتهام یا اتهامات سعید در دست نیست و خانواده ایشان نگران وضع جسمی و روحی او هستند. همچنین از آخرین تماس سعید نعیمی با خانواده بیش از 10 روز می گذرد. مهندس نعیمی  ۱۸ اردیبهشت امسال توسط ماموران امنیتی در منزل شخصی خود، در کرج دستگیر شد.

مهندس نعیمی در دوران تحصیلاتش  در دانشگاه زنجان، عضو شورای مرکزی و مسئول واحد سیاسی انجمن اسلامی این دانشگاه بود وی همچنین مدیر مسئول نشریه ی دانشجویی تورکی-فارسی “سَس″ در دانشگاه زنجان بود. نعیمی در سال ۱۳۸۰با نشریه “سس ” برنده لوح تقدیر جشنواره نشریات دانشجویی در دانشگاه رازی کرمانشاه شد.

سوابق تعدادی از دستگیری های قبلی سعید نعیمی:

در طول فعالیتهای چندین ساله سعید بارها توسط ماموران رژیم بازداشت شده است. در سوم اردیبهشت ۸۳ مأموران اداره اطلاعات کرج با مراجعه به منزل سعید نعیمی، وی را دستگیر و اقدام به ضبط کامپیوتر، دست نوشته‌ها و برخی کتاب های وی نمودند. بعد از این دستگیری نعیمی به مدت ۱۵ روز در زندان رجائی شهر کرج و در سلول انفرادی نگهداری ‌شده و مورد بازجوئی مأموران قرار ‌گرفت. بنا به گزارشات سایت های حرکت ملی محور بازجوئی‌ها پیرامون فعالیتهای کمیته دفاع از زندانیان سیاسی آذربایجان «آسمک» که نعیمی دبیر و سخنگوی آن بود، بوده است. سعید نعیمی پس از آزادی در شعبه دوم دادگاه انقلاب کرج محاکمه و بدلیل اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام به ۵ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم گردید.

در فروردین سال ۱۳۸۴ سعید نعیمی به همراه یکی دیگر از اعضای سایق اعضای سابق شورای مرکزی انجمن‌ اسلامی دانشگاه زنجان، به علت برگزاری برنامه‌ای با عنوان نقد عملکرد مسئولان، به دادگاه زنجان احضار و به جرم توهین به مسئولان به چهار ماه حبس و سه سال تعلیق محکوم شد.

در تابستان سال ۱۳۸۸ ماموران امنیتی با یورش ناگهانی به منزل سعید نعیمی سعی در دستگیری ایشان را داشتند که سعید توانست از این حمله ماموران در امان مانده و دستگیر نشود. ماموران با ریختن منزل و بردن کتابها و نوشته های سعید منزل وی را ترک کرده بوند.

همچنین در سال ۱۳۸۹ دادگاه انقلاب زنجان با اعمال فشار به ضامن سعید، در رابطه با یکی از پرونده های دوران دانشجویی اش، مبنی بر “توهین به رهبری” که به جزای تعلیقی محکوم شده بود، ایشان را به پرداخت ۵۰۰هزار تومان جزای نقدی مجبور کرد تا وثیقه ضامن خود را آزاد نمود.

علاوه بر موارد فوق وی بارها مورد تهدید حضوری و تلفنی مامورین اطلاعاتی و امنیتی قرار گرفته است.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter