English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

بابک سلطانی، فعال آذربایجانی مقیم سوئد در خطر دیپورت به ایران*****

آذوح: بابک سلطانی که به دلیل فعالیتهای سیاسی خود به کشور سوئد پناهنده شده بود با خطر دیپورت به ایران روبرو گشته است.

به گزارش آذوح این فعال 31 ساله ی اهل تبریز در سال 2011 درخواست پناهندگی خود را به اداره ی مهاجرت سوئد ارائه داد اما درخواست وی توسط این اداره رد شده است.

وی که بعد از تحمل رنجها و سختی های فراوان در ایران مجبور به ترک خاک و حضور در کشوری امن گردید در مدت حضور در سوئد و نروژ در تجمعات، مراسمها و سمینارهای بسیاری علیه رژیم جمهوری اسلامی ایران شرکت کرده و در موارد متعددی، مسئولیت برگزاری آنها را نیز بر عهده داشته است.

با این حال و علیرغم وجود این موارد و تاییدیه ی جمع کثیری از فعالین و احزاب آذربایجان جنوبی متاسفانه مدتی است که بابک سلطانی توسط اداره ی پلیس سوئد بازداشت گردیده و در خطردیپورت به نروژ و سپس ایران قرار دارد.

وی که 5 ماه قبل صاحب اولین فرزند خود شده است به دلیل حضور در بازداشتگاه بیش از 2 هفته ی متوالی است که از دیدن فرزند خود محروم بوده و نگرانی از وضعیت و سلامتی این نوزاد خردسال فشار روحی مضاعفی بر بابک سلطانی وارد آورده است.

دوستان و خانواده ی این فعال سیاسی آذربایجان جنوبی از تمامی فعالان مدنی و حقوق‌بشری، سازمان‌ها و نهادهای مدافع حقوق‌بشر درخواست می‌کنند که هرچه در توان دارند برای ممانعت از دیپورت وی انجام دهند.

گفتنی است همزمان با احتمال دیپورت بابک سلطانی از سوی پلیس، کمپینی برای ممانعت از دیپورت وی در گوتنبورگ راه‌اندازی شده و تلاش برای برگزاری تظاهرات اعتراضی گسترده در مقابل اداره ی مهاجرت سوئد ادامه دارد.

آذوح

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter